W branży gier liczą się głównie mikropłatności
Najnowszy raport SuperData przyniósł ciekawe informacje. Okazuje się, że prawie 90% przychodów cyfrowego rynku gier przypada na mikropłatności.
Grupa analityczna SuperData opublikowała raport podsumowujący wyniki światowego cyfrowego rynku gier za okres od czarnego piątku do cyfrowego poniedziałku, czyli od 27 do 30 listopada 2020 r. Przychody wyniosły 3,9 mld dolarów, co oznacza spadek o 10% w porównaniu z ubiegłym rokiem.
Najciekawszym elementem analizy nie są jednak wcale wyniki za te kilka dni. W raporcie znalazła się informacja, że w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy tego roku aż 89% wszystkich cyfrowych przychodów z pochodziło z mikropłatności. Ten segment wygenerował w tym okresie 92,6 mld dolarów z czego 21,7 mld przypadło na Stany Zjednoczone. Z kolei sprzedaż pełnych wersji gier przyniosła na świecie tylko 11,6 mld dolarów (z czego 4,9 mld w USA).
Przychody z cyfrowego rynku gier za 10 pierwszych miesięcy 2020 r.
Region | Przychody z mikropłatności | Przychody ze sprzedaży pełnych wersji gier |
Świat | 92,6 mld dolarów (wzrost o 12%) | 11,6 mld dolarów (wzrost o 21%) |
USA | 21,7 mld dolarów (wzrost o 34%) | 4,9 mld dolarów (wzrost o 25%) |
Te dane dobitnie pokazują, jak wygląda obecnie rynek gier. Liderzy branży coraz mocniej koncentrują się na utrzymaniu graczy przy danych tytułach przez długi czas, gdyż to na tym zarabia się największe pieniądze. Miłośnicy bardziej tradycyjnych produkcji nie powinni jednak załamywać rąk, gdyż w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy 2020 r. cyfrowe przychody ze sprzedaży pełnych wersji gier wzrosły o 21%.
W okresie od 27 do 30 listopada 2020 roku segment gier pecetowych urósł o 6% w porównaniu z analogicznym świątecznym weekendem 2019 r., ale konsolowy zaliczył spadek o 13%. Według analityków powodem gorszych wyników drugiej z tych kategorii była m.in. mała dostępność PlayStation 5 i Xboksa Series X/S. Do tego coraz większą rolę na rynku odgrywają usługi abonamentowe, takie jak Game Pass, którego przychody w październiku tego roku były o 216% wyższe niż w analogicznym miesiącu 2019 r. Dzięki subskrypcjom tego typu gracze uzyskują dostęp do dużej biblioteki gier, więc mają mniejszą motywację do wyszukiwania obniżek cen z okazji czarnego piątku.
Analitycy podkreślają za to, że gracze chętnie korzystali z promocji związanych z mikropłatnościami, które z okazji Black Friday zorganizowało wiele gier korzystających z modelu free-to-play.