Genshin Impact najszybciej zarabiającą grą mobilną w historii
Przychody z mobilnej wersji Genshin Impact przekroczyły właśnie miliard dolarów. Grze udało się to osiągnąć szybciej niż jakiejkolwiek innej produkcji na iOS i Androida. Tym samym zdetronizowano dotychczasowego rekordzistę, czyli Pokemon GO.
- mobilne wersje Genshin Impact zarobiło ponad 1 mld dolarów w niecałe sześć miesięcy od premiery,
- gra przekroczyła próg miliarda dolarów przychodu szybciej niż jakakolwiek inna produkcja mobilna,
- to obecnie trzecia najlepiej zarabiająca gra mobilna na świecie.
Genshin Impact okazało się jedną z najmilszych niespodzianek 2020 roku. Najnowszy raport grupy analitycznej Sensor Tower pokazuje skalę sukcesy tej produkcji. Okazuje się, że przychody tylko z wersji mobilnych projektu przekroczyły właśnie miliard dolarów. Z tej kwoty ok. 60% przypadło na graczy bawiących się na systemie iOS, a pozostałe 40% na użytkowników Androida.
Wynik ten udało się uzyskać w niecałe pół roku od premiery, gdyż Genshin Impact zadebutowało w App Store i Google Play 28 września ubiegłego roku. Październik 2020 r. był najlepszym miesiącem w historii mobilnej wersji gry, gdyż wtedy zarobiła 233,7 mln dolarów.
Od grudnia przychody generowane na systemach iOS i Android wynosiły ok. 160 mln dolarów miesięcznie. W tym marcu gra zarobiła już 148 mln dolarów. Wszystko wskazuje na to, że obecny miesiąc będzie drugim najlepszym w historii produkcji.
W ostatnich 30 dniach Genshin Impact był trzecim najlepiej zarabiającym tytułem mobilnym na świecie, licząc łącznie przychody z App Store i Google Play. Wyprzedzały go wyłącznie gry PUBG Mobile oraz Arena of Valor/Honor of Kings. Co jednak ciekawe, dominujące pozycje tych dwóch produkcji wynikają z ich gigantycznej popularności w Chinach. Gdy porównany przychody z pominięciem Państwa Środka, to Genshin Impact jest obecnie najlepiej zarabiającą grą mobilną.
Co więcej, Genshin Impact przekroczył próg miliarda dolarów przychodów szybciej niż jakakolwiek inna produkcja mobilna. Grze zajęło to niecałe pół roku, podczas gdy Pokemon GO potrzebowało na uzyskanie tego wyniku osiem miesięcy.
Niesłabnąca popularność Genshin Impact wynika głównie z szybkiego tempa rozwoju, co jest bardzo kosztowne. Wyprodukowanie gry pochłonęło 100 mln dolarów, a twórcy spodziewają się, że każdego roku będą musieli wydawać ok. 200 mln dolarów, aby utrzymać stały dopływ nowej zawartości na odpowiednio wysokim poziomie.
Jak jednak widać, te inwestycje są opłacalne. Należy pamiętać, że przekroczenie miliard dolarów w niecałe sześć miesięcy dotyczy wyłącznie wersji mobilnych. Gra dostępna jest również na PC, PlayStation 4 i PS5, więc ogólne przychody są jeszcze wyższe. W tym roku produkcja ma również trafić na Nintendo Switch.