Dragon Age: The Veilguard i Silent Hill 2 Remake nie podbiły Europy. Konkurenci radzili sobie lepiej
Poznaliśmy dane o wynikach sprzedaży gier w Europie. Wielkimi sukcesami okazały się Call of Duty: Black Ops 6 i Dragon Ball: Sparking! ZERO. Silent Hill 2 i Dragon Age: The Veilguard poradziły sobie słabiej.
Dziennikarz Christopher Dring udostępnił garść ciekawych danych zebranych w ramach projektu Games Sales Data, analizującego wyniki sprzedaży gier w Europie – zarówno wersji pudełkowych, jak i cyfrowych.
Z podanych informacji wynika, że europejski rynek gier ma się dobrze.
- W październiku przychody ze sprzedaży gier były o 12,4% wyższe niż w analogicznym miesiącu 2023 roku.
- Kluczową rolę odegrała tu premiera Call of Duty: Black Ops 6, które w pierwszych dwóch tygodniach poradziło sobie o 5% lepiej niż zeszłoroczne Call of Duty: Modern Warfare III, ale za to o 28% gorzej niż Call of Duty: Modern Warfare II w 2022 r.
Tutaj jednak analitycy podkreślają, że same wyniki sprzedaży nie dają pełnego obrazu sytuacji. Black Ops 6 jest bowiem pierwszą odsłoną cyklu, która udostępniona została na premierę w Game Passie. Z tej usługi nie mogą korzystać posiadacze konsol PlayStation i w efekcie na PS4/PS5 najnowsza odsłona cyklu poradziła sobie o 26% lepiej niż COD: Modern Warfare III i o 2% lepiej niż Modern Warfare II.
Silent Hill 2 Remake, Dragon Age: The Veilguard i Dragon Ball: Sparking! ZERO – sytuacja gier w Europie
Poza tym dowiedzieliśmy się, że Silent Hill 2 Remake był szóstą najlepiej sprzedającą się grą października w Europie. Gra zajęła wysokie miejsce w rankingu, ale analitycy zaznaczają, że SH2 zaliczyło o 57% gorszy debiut niż Resident Evil 4 Remake i o 31% słabszy niż odświeżona wersja Dead Space.
Podobnie jest w przypadku Dragon Age: The Veilguard. Wyniki sprzedaży najnowszej gry studia BioWare były o 18% niższe niż Dragon's Dogma II i o 21% gorsze niż Final Fantasy VII Rebirth w analogicznych okresach po premierze.
Abonament Game Pass kupisz tutaj
Wybornie poradziło sobie natomiast Dragon Ball: Sparking! ZERO, które zaliczyło najlepszy debiut ze wszystkich gier opartych na tej marce. Tytuł sprzedaje się dwukrotnie szybciej niż dotychczasowy lider w postaci Dragon Ball Z: Kakarot.
Sukces Dragon Ball: Sparking! ZERO nie jest zaskoczeniem. Zaraz po premierze gra stała się najpopularniejszą bijatyką w historii serwisu Steam, a sprzedaż w pierwszych 24 godzinach od premiery przekroczyła 3 mln egzemplarzy. Co ciekawe, choć jest to wybitnie japońska marka, to 90% z tej liczby przypadło na zakupy graczy z Europy i USA.
- Recenzja gry Dragon Age: Straż Zasłony – w Veilguard są emocje, ale dziś to trochę za mało
- Recenzja Call of Duty: Black Ops 6 – dobry kandydat na najlepszego współczesnego COD-a
- Recenzja gry Silent Hill 2 – w nowym wydaniu znaczna część magii bezpowrotnie uleciała