Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 sierpnia 2024, 10:22

Po fali zwolnień Embracer zaczyna rok bez wiwatów i ze znacznie mniejszą liczbą gier. Firma wierzy jednak w nadchodzące tytuły

Grupa Embracer zamierza skupić się na „kluczowych własnych oraz kontrolowanych markach” w obecnym roku fiskalnym, który zaczął się gorzej dla spółki niż poprzedni (m.in. przez zeszłoroczny debiut Dead Island 2).

Źródło fot. Titan Quest 2 / Grimlore Games.
i

Grupa Embracer ma za sobą nie najlepszy początek 2025 roku fiskalnego. Spółka, która w ostatnich kilkunastu miesiącach walnie przyczyniła się do wielkiej fali zwolnień, w pierwszym kwartale tego okresu rozliczeniowego (tj. od kwietnia do czerwca 2024 r.) odnotowała spadek sprzedaży gier na PC i konsolach o 34% rok do roku, do 253 milionów dolarów. Cały segment gamingu (obejmujący również tytuły mobilne oraz planszowe) przyniósł o 24% mniejszy przychód niż w analogicznym okresie rok temu (754,8 mln dol.).

Lars Wingefors, prezes Embracer Group, przyznaje, że nie jest to zaskoczeniem. Sytuacja na rynku gier (której przecież zawdzięczamy wielkie zwolnienia) i brak wielkich premier od studiów spółki zrobiły swoje. Do tego rok temu zadebiutowało Dead Island 2. Tytuł okazał się wielkim sukcesem (niedawno sprzedaż gry przekroczyła 7 mln kopii), co tylko pogłębia różnicę między pierwszymi kwartałami lat fiskalnych 2024 i 2025.

Niemniej Wingefors wierzy, że spółce uda się osiągnąć prognozowane progi finansowe, między innymi dzięki premierze Kingdom Come: Deliverance 2. Co prawda debiut czeskiego RPG nieco się opóźnił, ale wydanie gry 11 lutego 2025 r. nadal mieści się w ramach bieżącego roku fiskalnego.

Poza tym katalog Embracer Group wzbogaci się o takie produkcje, jak Killing Floor 3, Gothic Remake, Titan Quest 2 oraz Hyper Light Breaker – łącznie tworzonych jest 127 projektów (z 215, które powstawały w studiach spółki rok temu). Wingefors podkreślił przy tym, iż firma skupi się teraz na „kluczowych własnych oraz kontrolowanych markach”, jako że te mają „lepsze jednostkowe wskaźniki ekonomiczne”.

  1. Zwolnienia w branży gier. Aktualizowana lista studiów dotkniętych redukcjami w 2024 roku

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej