Titan Quest 2 tylko z trzema mistrzostwami na premierę w Steam Early Access. Mimo to gracze nie powinni się szybko znudzić
Twórcy Titan Quest 2 przekazali, ilu i jakich mistrzostw możemy spodziewać się na premierę gry we wczesnym dostępie. Pokazano również przykładowe modyfikatory umiejętności.
Podobnie jak w oryginalnym Titan Quest, tak samo w kontynuacji twórcy zaserwują nam ciekawy system klas, polegający na łączeniu ze sobą dwóch mistrzostw. Z uwagi na zbliżający się powoli Early Access, studio Grimlore Games opublikowało post, w którym przybliżyło, czego możemy się w tej kwestii spodziewać na premierę.
Mistrzostwa i modyfikatory
W początkowej wersji Titan Quest 2 zaoferuje jedynie 3 mistrzostwa, a kolejne będą pojawiać się wraz z aktualizacjami. Wybierzemy je już na początku kampanii, aby doświadczyć potencjalnych synergii bez zbyt długiej przerwy. Będą to:
- ziemia – połączenie magii ziemi i ognia, umożliwiające podpalanie wrogów czy maksymalizowanie obrażeń kosztem własnego zdrowia;
- burza – moc lodu i błyskawic, z pomocą której będziemy mogli łatwiej kontrolować pole bitwy, np. wykorzystując zamrożenie czy oszołomienie;
- wojna – mistrzostwo skupiające się na walce różnymi typami broni, zarówno w zwarciu, jak i na dystans.
Każda postać będzie mogła wyposażyć się w maksymalnie 10 umiejętności, co jest dość sporą liczbą w zestawieniu z chociażby takim Diablo 4 czy Last Epoch. Dzięki temu tytuł zaoferuje szeroki wachlarz stylów gry, a twórcy zapewniają, że nagrodzone poczują się zarówno osoby korzystające z ograniczonego zestawu, jak i te operujące wieloma synergiami.
Ponadto wszystkie umiejętności aktywne będziemy mogli dostosować za pomocą modyfikatorów. Jako przykład pokazano zdolność „fissure”, która rozbija przed nami ziemię w prostej linii, zadając obrażenia. Po zmodyfikowaniu, obszar jej działania może dodatkowo wypełnić się lawą kosztem większego zużycia energii albo utworzyć dodatkowe szczeliny kosztem mniejszych obrażeń. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby korzystać z obu modyfikatorów naraz. Zaprezentowano też dwa inne przykłady, które możecie zobaczyć w akcji we wpisie na Steamie.
Chcemy, abyś wybierając umiejętności, pomyślał o tym, jak utworzyć połączenia między dwoma mistrzostwami. Zapewniamy to za pomocą globalnej mechaniki, która będzie występować w jakiejś formie we wszystkich mistrzostwach – czasami za pomocą podstawowych umiejętności, innym razem za pomocą modyfikatorów. Na przykład: możesz kumulować efekty statusu za pomocą umiejętności wojny, a następnie zużyć je za pomocą umiejętności burzy, aby uzyskać potężniejszy efekt.
Titan Quest 2 zadebiutuje we wczesnym dostępie zimą, na przełomie 2024 i 2025 roku, wyłącznie na PC. W dalszych planach znajduje się także wersja na konsole PS5 i XSX/S.