Titan Quest 2 bez lootboksów oraz pay-to-win. Twórcy chcą grać z graczami w otwarte karty
Twórcy gry Titan Quest II, studio Grimlore Games, zapewnili, że nadchodzący RPG akcji wolny będzie od mechanik pay-to-win oraz różnego rodzaju skrzynek z łupami.
W związku ze zbliżającą się premierą gry Titan Quest II we wczesnym dostępie, twórcy ze studia Grimlore Games postanowili uporządkować pewne kwestie związane ze swoją najnowszą produkcją. Wśród nich znalazło się kilka zmian w serwisie Steam.
Z przekazanego przez deweloperów komunikatu wynika, że chcą oni prezentować aktualny stan tytułu, dlatego z karty gry na platformy firmy Valve zniknęły „wzmianki o niektórych funkcjach i językach, które zostaną zawarte w pełnej wersji gry, ale nie będą dostępne od razu w wersji Titan Questa II z wczesnego dostępu”.
Oznacza to, że na stronie nie znajdziemy już m.in. informacji na temat języka polskiego oraz trybu wieloosobowego, które zostaną dodane na późniejszym etapie. Plan rozwoju Titan Questa II we wczesnym dostępie ma zostać udostępniony „wkrótce”.
Twórcy podzielili się też ważną z punktu widzenia graczy wiadomością. Okazuje się, że nadchodzący RPG akcji nie będzie zawierał mechanik pay-to-win oraz lootboksów, ponieważ zespół „gardzi” tego typu rozwiązaniami.
W grze nigdy nie pojawi się żadna mechanika monetyzacji, nakłaniająca do wydawania pieniędzy na jakiekolwiek przedmioty związane z rozgrywką, aby dać komukolwiek przewagę – przekonuje Grimlore Games w swoim komunikacie prasowym.
Deweloperzy nie zamierzają jednak rezygnować z płatnych rozszerzeń oraz przedmiotów kosmetycznych, które sprawią, że Titan Quest II stanie się „doświadczeniem premium”.
Ekipa twórców obiecuje także zupełnie inne – względem poprzednich projektów – podejście do rozwoju gry. Ma ono polegać na większym zaangażowaniu społeczności, dzięki czemu Titan Quest II będzie się wyróżniał na tle konkurencyjnych produkcji ARPG. Autorzy zaznaczają jednak, aby wszelkie uwagi przesyłane przez społeczność były kulturalne i konstruktywne.
Na koniec warto wspomnieć, że Titan Quest II na trafić do wczesnego dostępu zimą 2025 roku (okres od stycznia do marca 2025 r.). Produkcję będzie można ogrywać zarówno w trybie sieciowym, jak i offline.
Możesz grać tak, jak chcesz. Kiedy zimą 2025 roku rozpoczniemy fazę wczesnego dostępu, nie będziemy mieli jeszcze zaimplementowanego trybu online dla wielu graczy (kooperacji dla czterech graczy). Będzie to jedna z dwóch pierwszych aktualizacji, które pojawią się po premierze Steam Early Access – tłumaczą twórcy.