autor: Zuzanna Domeradzka
Fabuła RPG akcji Titan Quest 2 zapadnie graczom w pamięć. Twórcy obiecują również wiele nagród za eksplorację otwartego świata gry
W Titan Quest 2 natrafimy na wiele zadań pobocznych, a gra ma nas nagradzać za eksplorowanie świata. Twórcy przybliżyli główny wątek fabularny tego action RPG.
Podczas tegorocznej edycji targów gamescom, które odbywały się w sierpniu w niemieckiej Kolonii, chętne osoby mogły zagrać w wersję demo nadchodzącego Titan Quest II. Twórcy dokładnie omówili ten segment gry kilka tygodni temu na obszernym filmiku, a dziś uzupełnili przedstawione wówczas informacje o nowy artykuł. Tym razem studio Grimlore Games skupiło się nie tyle na mechanikach produkcji (jak w niedawnym gameplayu), co na fabule Titan Quest II i świecie gry.
Udostępnione w ramach gamescomu demo rozpoczynało się „w samym środku akcji”, dlatego grając w nie, można było czuć się nieco zagubionym. Twórcy dokładnie omówili kwestię podziału misji w produkcji.
- Seria głównych zadań w Titan Quest II nazywa się „Fated Quests” i będzie dotyczyła konfliktu gracza z boginią Nemezis. Ma ona dostarczyć widowiskowych walk z bossami i zapaść w pamięć graczy.
- Obecna w demie misja „A Strange Shore” wchodzi w skład „Fated Quests”. W jej ramach poznaliśmy konia Areiona, syna Posejdona i Demeter, który jest dla gracza przewodnikiem po świecie i ważnym kompanem. Istotność jego roli najbardziej widać w początkowych sekcjach „dwójki”.
- Aby stawić czoła Nemezis, główny bohater Titan Quest II musi najpierw odnaleźć trzy boginie losu, czyli Mojry: Kloto (Prządka), Lachesis (Udzielająca) i Atropos (Nieodwracalna). W demie Areion informuje gracza o tym, że do otworzenia bramy świątyni potrzebna będzie pomoc Glaukosa, boga żeglarzy. Podczas poszukiwań ważnych person będziemy realizowali pomniejsze cele, w tym taki związany z Philonem i obroną wioski przed Ichtianami.
- Oprócz głównych zadań Titan Quest II zaoferuje szereg misji pobocznych, zawierających m.in. walki z mniejszymi bossami i krótsze historie. Co ważne, twórcy nie chcą karać graczy za eksplorację, a wręcz przeciwnie, nagradzać – dla przykładu, jeśli nie rozpoczniemy danego zadania, a w trakcie zabawy wykonamy jego cel, np. uratujemy jakiegoś więźnia, to zostanie ono zaakceptowane, mimo że nie rozmawialiśmy ze zleceniodawcą.
- W grze natrafimy też na drobne wydarzenia, które nie będą się pojawiały w dzienniku zadań. Ich wykonanie również nagrodzi gracza.
Titan Quest II ukaże się we wczesnym dostępie na PC zimą, na przełomie 2024 i 2025 roku.