EA chwali się wynikami finansowymi. Sukces zawdzięcza grom-usługom
Electronic Arts opublikowało wyniki finansowe. Firmie udało się przebić prognozy, głównie dzięki przychodom z mikropłatności.
Firma Electronic Arts opublikowała nowe sprawozdanie finansowe, obejmujące okres od 1 kwietnia do 30 czerwca tego roku. W ciągu tych trzech miesięcy EA wypracowało przychód netto na poziomie 1,6 mld dolarów.
- Wydawca poradził sobie lepiej, niż to przewidywały jego wewnętrzne prognozy. To zasługa głównie lepszych niż się spodziewano wyników Madden NFL 24, EA Sports FC 24 oraz EA Sports FC Mobile. Dla ostatniej z tych gier był to najlepszy kwartał w historii.
- W przypadku gier piłkarskich EA chwali się sprawnym wykorzystaniem Mistrzostw Europy w piłce nożnej, co zaowocowało milionami nowych graczy, którzy sprawdzili produkcje firmy.
- EA Sports College Football 25 ukazało się już po okresie objętym raportem finansowym, ale wydawca i tak pochwalił się bardzo dobrym debiutem tej produkcji. W pierwszy tydzień od premiery w tytuł ten zagrało pięć milionów osób, z czego ponad pół miliona skorzystało z triala dostępnego w ramach usługi EA Play.
- Obecnie aż 75% przychodów firmy generowanych jest przez mikropłatności z gier-usług. W okresie od 1 lipca 2023 r. do 30 czerwca 2024 r. przyniosły one EA 5,3 mld dolarów, podczas gdy inne źródła odpowiadały tylko za 1,7 mld.
- Najważniejsze dla Electronic Arts są konsole. Z 7,114 mld dolarów wypracowanych w okresie 1.07.2023-30.06.2024 aż 4,390 mld przypadło na konsole. Pecety odpowiadały za 1,550 mld, a urządzenia mobilne za 1,174 mld.
Reszta tego roku zapowiada się bardzo owocnie dla wydawcy. W sierpniu ukaże się Madden NFL 25, a we wrześniu EA Sports FC 25. EA wiąże również duże nadzieje z listopadową premierą Dragon Age: The Veilguard. W raporcie wydawca chwali się, że udostępnione w czerwcu materiały z gry obejrzano wiele milionów razy.