Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 października 2024, 14:50

autor: Adrian Werner

Lootboksy w FIFA Ultimate Team to nie hazard, zawyrokował sąd w Austrii

Wyższy Sąd Krajowy w Wiedniu zdecydował, że paczki FIFA Ultimate Team nie spełniają kryteriów gry hazardowej.

Źródło fot. EA
i

Szefowie firmy Electronic Arts mogą odetchnąć z ulgą. Wyższy Sąd Krajowy w Wiedniu wydał wyrok, na mocy którego paczki do FIFA Ultimate Team nie mogą być uznane za hazard. Sprawa dotyczyła FIFA 23, ale tego typu rozwiązania obecne są także wielu innych produkcjach EA Sports.

  1. Te pakiety to w praktyce dobrze znane wszystkim lootboksy, bo kupując je, nie mamy pewności co do tego, co znajdziemy w środku.
  2. Sąd przeanalizował ustawę regulującą gry hazardowe w Austrii i zdecydował, że paczki FIFA Ultimate Team nie spełniają jej kryteriów. Powody tego są dwa. Po pierwsze, uznano, że w tym przypadku ryzyko ekonomiczne nie występuje, więc pakietów nie można traktować jako gry losowej. Po drugie paczki te nie mogą być rozpatrywane w oderwaniu od samej FIFY, która nie jest grą losową, a bazującą na umiejętnościach graczy.
  3. W austriackim prawie nie ma precedensów, ale ten wyrok i tak oznacza, że przyszłe inicjatywy sklasyfikowania podobnych modeli biznesowych jako hazardu najpewniej się nie powiodą bez zmiany przepisów. Wyższy Sąd Krajowy w Wiedniu zostawił jednak otwartą furtkę, pozwalając na odwołanie się od jego wyroku do Sądu Najwyższego.

Ta decyzja jest ważna, gdyż sądy niższej instancji w Austrii w sprawach lootboksow orzekały bardzo różne wyroki. Electronic Arts nie kryje, że liczy, iż ten wyrok ukształtuje przyszłe orzecznictwo w tej sprawie.

Warto wspomnieć, że to nie pierwszy werdykt w tej sprawie, który zapadł po myśli EA. Wcześniej identyczną decyzję wydał Najwyższy Sąd Administracyjny w Holandii, stwierdzając, że paczki do FIFA Ultimate Team nie mogą być uznane za hazard.

  1. FIFA 23 – recenzja. Nie wyrabiam, ta gra jest jak TikTok

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej