Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

wyniki finansowe - sprzęt i technologie (15)

CD Projekt wciąż na fali - 32,6 mln złotych zysku w I kwartale 2016 roku
CD Projekt wciąż na fali - 32,6 mln złotych zysku w I kwartale 2016 roku

Kamil Zwijacz, 12 maja 2016, 11:44

Firma CD Projekt opublikowała wyniki finansowe za I kwartał 2016 roku. W okresie 1 stycznia - 31 marca wypracowano 87 milionów złotych przychodu i 32,6 miliony zysku. Świetne rezultaty są przede wszystkim zasługą Wiedźmina 3 i dodatku Serca z kamienia.

Raport finansowy Activision Blizzard - świetne wyniki giganta
Raport finansowy Activision Blizzard - świetne wyniki giganta

Kamil Zwijacz, 6 maja 2016, 10:42

Koncern Activision Blizzard pochwalił się najnowszymi wynikami finansowymi. W okresie 1 stycznia - 31 marca bieżącego roku firma uzyskała 1,45 miliarda dolarów przychodu. Dowiedzieliśmy się też, że m.in. konsole generują większe przychody niż pecety, a Destiny ma 30 milionów graczy i otrzyma w tym roku kolejny duży dodatek.

Wyniki finansowe Sony - 40 mln sprzedanych konsol PlayStation 4
Wyniki finansowe Sony - 40 mln sprzedanych konsol PlayStation 4

Kamil Zwijacz, 28 kwietnia 2016, 12:17

Firma Sony opublikowała najnowsze wyniki finansowe, w których ujawniono, że w okresie 1 kwietnia 2015 - 31 marca 2016 roku sprzedano 17,7 milionów egzemplarzy PlayStation 4. Daje to łączny wynik urządzenia na poziomie 40 milionów sztuk.

Raport finansowy Nintendo - NX i The Legend of Zelda Wii U zadebiutują w 2017 roku
Raport finansowy Nintendo - NX i The Legend of Zelda Wii U zadebiutują w 2017 roku

Jakub Błażewicz, 27 kwietnia 2016, 13:30

Firma Nintendo opublikowała raport finansowy za okres od 1 kwietnia 2015 do 31 marca 2016 roku. Zapowiedziała też debiut konsoli Nintendo NX w marcu 2017 roku. Na ten sam okres przesunięto premierę The Legend of Zelda Wii U, które ukaże się także na nową platformę japońskiego giganta.

Rynek gier mobilnych przegoni w tym roku pecety i konsole
Rynek gier mobilnych przegoni w tym roku pecety i konsole

Adrian Werner, 25 kwietnia 2016, 13:05

Według najnowszego raportu firmy Newzoo rynek gier mobilnych w tym roku po raz pierwszy przyniesie więcej przychodów niż pecetowy, tym samym stając się największym segmentem wśród gier wideo.

Sprzedaż Xboksów spada, rosną przychody z Xbox Live i Minecrafta
Sprzedaż Xboksów spada, rosną przychody z Xbox Live i Minecrafta

Adam Mirkowski, 22 kwietnia 2016, 17:47

Szefowie Microsoftu mogą mieć mieszane uczucia co do wyników działu Xboksa w ostatnim kwartale. Chociaż rosną dochody z usługi Xbox Live, sprzedaż samych konsol spada. Mimo to część firmy odpowiedzialna za gry zakończyła marzec niewielkim, czteroprocentowym wzrostem, do czego przyczyniła się nieustająca popularność Minecrafta.

Marzec w USA upłynął pod znakiem Tom Clancy’s The Division i PlayStation 4
Marzec w USA upłynął pod znakiem Tom Clancy’s The Division i PlayStation 4

Adrian Werner, 15 kwietnia 2016, 13:34

Grupa NPD wypuściła posumowanie wyników amerykańskiego rynku gier za marzec tego roku. W ubiegłym miesiącu najpopularniejszą produkcją okazało się Tom Clancy’s The Division, a spośród konsol ponownie zatriumfowało PlayStation 4.

Grand Theft Auto V wygenerowało 3 miliardy dolarów przychodu
Grand Theft Auto V wygenerowało 3 miliardy dolarów przychodu

Jakub Błażewicz, 13 kwietnia 2016, 10:45

Grand Theft Auto V wygenerowało łącznie ok. 3 miliardy dolarów przychodu, z czego pół miliarda przyniósł moduł sieciowy Grand Theft Auto Online. Takie informacje znalazły się w pozwie sądowym przeciwko Rockstar byłego prezesa Rockstar North, Lesliego Benziesa.

Ranking 25 firm najlepiej zarabiających na grach w 2015 roku – raport Newzoo
Ranking 25 firm najlepiej zarabiających na grach w 2015 roku – raport Newzoo

Krzysztof Mysiak, 31 marca 2016, 13:20

Firma analityczna Newzoo przygotowała ranking 25 firm, które uzyskały największy przychód ze sprzedaży gier w 2015 roku. Pierwsze trzy miejsca okupują chiński gigant Tencent oraz Microsoft i Sony.

11 bit zapowiada This War of Mine: The Little Ones na PC i przekłada Industrial na 2017 rok
11 bit zapowiada This War of Mine: The Little Ones na PC i przekłada Industrial na 2017 rok

Adam Mirkowski, 23 marca 2016, 16:52

Firma 11 bit studios na konferencji dla inwestorów zapowiedziała, że znane z konsol rozszerzenie The Little Ones do This War of Mine ukaże się również na PC i urządzeniach mobilnych. Nowy projekt studia o roboczej nazwie Industrial pojawi się w drugim kwartale 2017 roku. Firma chwali się również rekordowymi wynikami finansowymi oraz planami rozwoju sklepu Games Republic i platformy wydawniczej 11 bit launchpad.

Prognoza na 2019 rok – rynek gier wart ponad 100 mld USD, PC czołową platformą
Prognoza na 2019 rok – rynek gier wart ponad 100 mld USD, PC czołową platformą

Krzysztof Mysiak, 16 marca 2016, 11:46

Firma analityczna DFC Intelligence podzieliła się prognozą na najbliższe lata. Napędzany przez PC, rynek gier ma osiągnąć wartość przekraczającą 100 miliardów dolarów do 2019 roku. Motorem tego wzrostu będą jakoby e-sport i wirtualna rzeczywistość.

Raport NPD Group za luty - Far Cry Primal i PS4 bezkonkurencyjne w USA
Raport NPD Group za luty - Far Cry Primal i PS4 bezkonkurencyjne w USA

Jakub Błażewicz, 11 marca 2016, 11:20

Grupa analityczna NPD opublikowała raport dotyczący kondycji amerykańskiego rynku gier w lutym 2016 roku. PlayStation 4 pozostaje najlepiej sprzedająca się konsolą, a wśród gier na szczycie ulokował się Far Cry Primal.

Electronic Arts zarabia 1,3 miliarda dolarów na dodatkowej zawartości do gier
Electronic Arts zarabia 1,3 miliarda dolarów na dodatkowej zawartości do gier

Jakub Mirowski, 3 marca 2016, 12:54

Firma Electronic Arts ujawniła przychody, jakie przynosi jej wszelkiego rodzaju dodatkowa zawartość do wydawanych gier: paczki z mapami, przepustki sezonowe, subskrypcje czy mikrotransakcje. Zdradzono też udział wydań cyfrowych w sprzedaży i rentowność gier mobilnych w katalogu wydawcy.

Sprzedaż serii Sniper: Ghost Warrior przekroczyła 5,6 mln kopii
Sprzedaż serii Sniper: Ghost Warrior przekroczyła 5,6 mln kopii

Adrian Werner, 29 lutego 2016, 12:10

Firma CI Games opublikowała raport finansowy podsumowujący zeszły rok. Znalazła się w nim informacja, że sprzedaż cyklu Sniper: Ghost Warrior przekroczyła 5,6 mln egzemplarzy.

Firma King.com, producent serii Candy Crush Saga, ciągle zarabia krocie
Firma King.com, producent serii Candy Crush Saga, ciągle zarabia krocie

Piotr Doroń, 16 lutego 2016, 12:34

Twórcy serii Candy Crush Saga nieco zwolnili tempo, ale w dalszym ciągu mogą pochwalić się imponującymi wynikami finansowymi. Miliardowe przychody i wielomilionowe zyski to już tradycja, lecz znaczny spadek liczby aktywnych użytkowników może zwiastować zmiany.

Call of Duty: Black Ops III i PlayStation 4 wciąż na szczycie - raport NPD za styczeń
Call of Duty: Black Ops III i PlayStation 4 wciąż na szczycie - raport NPD za styczeń

Jakub Błażewicz, 12 lutego 2016, 13:04

Grupa analityczna NPD wypuściła raport podsumowujący styczeń na amerykańskim rynku gier. Ogólna sprzedaż sprzętu oraz oprogramowania wyraźnie spadła, a Call of Duty: Black Ops III znów uplasowało się na szczycie zestawienia najpopularniejszych gier.

Nowe Call of Duty od Infinity Ward trafi do sprzedaży w tym roku
Nowe Call of Duty od Infinity Ward trafi do sprzedaży w tym roku

Adrian Werner, 12 lutego 2016, 10:02

Firma Activision Blizzard udostępniła raport finansowy z wynikami wydawcy za zeszły rok. Znalazła się w nim także zapowiedź kolejnej odsłony cyklu Call of Duty. Wiemy o niej na razie tyle, że ma być innowacyjna i powstaje w studiu Infinity Ward.

Apple najcenniejszą marką świata, Disney najsilniejszą
Apple najcenniejszą marką świata, Disney najsilniejszą

News Gameplay, 4 lutego 2016, 13:54

Firma Brand Finance opublikowała najnowszą edycję raportu Global 500. Wynika z niej, że firma Apple utrzymała pozycję lidera, jeśli chodzi o najcenniejsze marki świata. Z kolei najpotężniejszym brandem ogłoszono w tym roku Disneya.

Raport Take-Two Interactive Software - 60 mln egzemplarzy GTA V w sklepach
Raport Take-Two Interactive Software - 60 mln egzemplarzy GTA V w sklepach

Kamil Zwijacz, 4 lutego 2016, 09:52

Firma Take-Two Interactive Software opublikowała raport finansowy za trzeci kwartał roku fiskalnego 2016. Dowiedzieliśmy się z niego, że Grand Theft Auto V trafiło do sprzedawców w 60 milionach egzemplarzy, a Mafia III ukaże się w okresie 1 kwietnia - 31 grudnia 2016 roku.

Raport finansowy Nintendo - wyniki sprzedaży konsol i gier
Raport finansowy Nintendo - wyniki sprzedaży konsol i gier

Jakub Błażewicz, 2 lutego 2016, 12:31

Firma Nintendo opublikowała raport za trzy kwartały roku fiskalnego 2015. Firma wciąż jest w dobrej kondycji finansowej i może się pochwalić wysoką sprzedażą sprzętu oraz oprogramowania. Szczególnie dobrze radzą sobie konsola 3DS oraz gry z serii Pokemon i Mario Kart. Również Splatoon i Super Mario Maker odniosły sukces.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain rozszedł się w 6 mln egzemplarzy
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain rozszedł się w 6 mln egzemplarzy

Adrian Werner, 30 stycznia 2016, 08:45

Firma Konami opublikowała raport finansowy podsumowujący ostatnich dziewięć miesięcy ubiegłego roku. Wydawca mógł pochwalić się bardzo dobrymi wynikami, co jest zasługą głównie imponującej sprzedaży gry Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.

Raport finansowy Sony - sprzedano 8,4 miliona PlayStation 4 w ciągu trzech miesięcy
Raport finansowy Sony - sprzedano 8,4 miliona PlayStation 4 w ciągu trzech miesięcy

Jakub Błażewicz, 29 stycznia 2016, 17:56

Firma Sony udostępniła raport finansowy za trzeci kwartał obecnego roku fiskalnego. Według statystyk tylko w tym okresie konsola PlayStation 4 rozeszła się w 8,4 milionach egzemplarzy.

Ponad 13 mln egzemplarzy Star Wars: Battlefront w sklepach, FIFA 16 najpopularniejsza w Europie
Ponad 13 mln egzemplarzy Star Wars: Battlefront w sklepach, FIFA 16 najpopularniejsza w Europie

Adrian Werner, 29 stycznia 2016, 11:59

Firma Electronic Arts opublikowała raport finansowy podsumowujący trzy ostatnie miesiące ubiegłego roku. Nikogo chyba nie zaskoczy wiadomość, że zarówno Star Wars: Battlefront, jak i FIFA 16 okazały się dla wydawcy wielkimi sukcesami. Dobrze poradziły sobie także Need for Speed, Star Wars: Knights of the Old Republic i Madden NFL 16.

W zeszłym roku wydaliśmy 61 miliardów dolarów w dystrybucji cyfrowej

Janusz Guzowski, 27 stycznia 2016, 16:46

Padł rekord światowej sprzedaży gier w dystrybucji cyfrowej – w zeszłym roku użytkownicy wydali w ten sposób 61 miliardów dolarów. Największą popularnością cieszyły się produkcje pecetowe (z League of Legends na czele), ale tylko nieznacznie wyprzedzając tytuły mobilne (tutaj królowało Clash of Clans). Z kolei gry przeznaczone na konsole zanotowały duży wzrost.

Rynek e-sportowy z ponad miliardem dolarów przychodu w 2019 roku
Rynek e-sportowy z ponad miliardem dolarów przychodu w 2019 roku

Jakub Błażewicz, 27 stycznia 2016, 13:55

Firma Newzoo opublikowała kolejny raport dotyczący rynku gier, a konkretnie gałęzi e-sportowej. Według danych w 2015 roku e-sport przyniósł 365 milionów dolarów i przyciągnął 226 milionów widzów. Raport przewiduje też dalszy rozwój rynku - w 2019 roku przychód ma wynieść miliard dolarów.

Miniony rok na rynku brytyjskim należał do PlayStation 4 i FIFA 16
Miniony rok na rynku brytyjskim należał do PlayStation 4 i FIFA 16

Adrian Werner, 18 stycznia 2016, 10:02

Grupa analityczna GfK Chart-Track wypuściła raport podsumowujący kondycję brytyjskiego rynku gier w 2015 roku. Ukazuje on kompletną dominację konsol PlayStation 4 i Xbox One. Natomiast wśród najlepiej sprzedających się produkcji bezkonkurencyjna okazała się FIFA 16.

Gry wideo w 2015 zebrały na Kickstarterze ponad 46 milionów dolarów
Gry wideo w 2015 zebrały na Kickstarterze ponad 46 milionów dolarów

Jakub Błażewicz, 15 stycznia 2016, 18:15

Serwis Kickstarter opublikował dane na temat fundowania gier w 2015 roku. W minionych 12 miesiącach gracze ofiarowali ponad 46 milionów dolarów na produkcję gier komputerowych.

Najlepiej sprzedające się gry 2015 roku na rynku amerykańskim
Najlepiej sprzedające się gry 2015 roku na rynku amerykańskim

Adrian Werner, 15 stycznia 2016, 12:16

Firma NPD wypuściła raport podsumowujący wyniki amerykańskiego rynku gier w minionym miesiącu oraz w całym ubiegłym roku. W obu tych kategoriach bezkonkurencyjne okazało się Call of Duty: Black Ops III.

Elite: Dangerous z 1,4 miliona sprzedanych egzemplarzy
Elite: Dangerous z 1,4 miliona sprzedanych egzemplarzy

Jakub Błażewicz, 14 stycznia 2016, 15:25

Studio Frontier Developments poinformowało o sprzedaniu ponad 1,4 miliona egzemplarzy gry Elite: Dangerous do końca 2015 roku. Jednocześnie podano przychód firmy za minione pół roku, który wyniósł 10,9 miliona funtów.

Steam w 2015 roku osiągnął rekordowe przychody
Steam w 2015 roku osiągnął rekordowe przychody

Bartłomiej Plewnia, 5 stycznia 2016, 10:15

Twórca niezależnego serwisu Steam Spy, śledzący i publikujący na bieżąco nowe statystyki platformy Valve, podał całe mnóstwo danych dotyczących Steama i jego użytkowników w 2015 roku. Dzięki temu wiemy m.in., jaki przychód wygenerowały wszystkie produkcje wystawione w cyfrowym sklepie, ile ukazało się nowych tytułów, a także jak w ciągu roku kształtowały się poziomy obniżek cen.

Raport grupy NPD za listopad - Call of Duty: Black Ops III na szczycie
Raport grupy NPD za listopad - Call of Duty: Black Ops III na szczycie

Jakub Błażewicz, 11 grudnia 2015, 11:25

Grupa analityczna NPD opublikowała listopadowy raport poświęcony amerykańskiemu rynkowi gier. Bardzo dobrze wypadła sprzedaż konsol obecnej generacji, a wśród gier bezkonkurencyjne okazało się Call of Duty: Black Ops III.

Cyfrowa dystrybucja w październiku - rynek wart 5,5 mld dolarów; Fallout 4 ze 100 mln dolarów przychodu
Cyfrowa dystrybucja w październiku - rynek wart 5,5 mld dolarów; Fallout 4 ze 100 mln dolarów przychodu

Kamil Zwijacz, 25 listopada 2015, 12:09

Firma SuperData opublikowała kolejny raport dotyczący rynku cyfrowej dystrybucji. Okazało się, że w październiku wart był on 5,5 miliarda dolarów, a Fallout 4 wygenerował w pierwszych dniach sprzedaży 100 milionów dolarów, z czego większość na PC-tach.

Studio FunCom zapowie w przyszłym roku trzy nowe gry
Studio FunCom zapowie w przyszłym roku trzy nowe gry

Adrian Werner, 21 listopada 2015, 14:42

Studio FunCom opublikowało raport finansowy za trzeci kwartał. Znalazła się w nim informacja, że zespół pracuje nad trzema nowymi projektami, które zostaną zapowiedziane w przyszłym roku.

CI Games zmniejsza straty; otrzyma odszkodowanie od Bandai Namco
CI Games zmniejsza straty; otrzyma odszkodowanie od Bandai Namco

Adrian Werner, 18 listopada 2015, 09:20

Firma CI Games udostępniła raport finansowy za pierwsze trzy kwartały tego roku. Polskiemu studiu udało się zmniejszyć straty, a do tego wkrótce otrzyma sporych rozmiarów odszkodowanie od korporacji Bandai Namco Games.

Halo 5: Guardians i Xbox One bezkonkurencyjne w październiku w USA
Halo 5: Guardians i Xbox One bezkonkurencyjne w październiku w USA

Adrian Werner, 13 listopada 2015, 11:55

W październiku rynek amerykański należał do Halo 5: Guardians. Nie tylko była to najlepiej sprzedająca sie gra minionego miesiąca, ale jej premiera sprawiła także, że konsola Xbox One cieszyła się większa popularnością wśród kupujących niż PlayStation 4.

Bardzo dobre wyniki finansowe grupy CD Projekt w III kwartale 2015
Bardzo dobre wyniki finansowe grupy CD Projekt w III kwartale 2015

Adrian Werner, 12 listopada 2015, 11:59

Grupa CD Projekt opublikowała wyniki finansowe wypracowane w trzecim kwartale tego roku. Wciąż dobra sprzedaż gry Wiedźmin 3: Dziki Gon sprawiła, że te trzy miesiące były dla firmy bardzo udane.

Raport finansowy Take-Two Interactive - NBA 2K16 wielkim sukcesem
Raport finansowy Take-Two Interactive - NBA 2K16 wielkim sukcesem

Kamil Zwijacz, 6 listopada 2015, 12:50

W drugim kwartale roku fiskalnego 2016 firma Take-Two Interactive Software zanotowała 347 milionów dolarów przychodu i 54 miliony zysku. Na wynik wpłynęła przede wszystkim gra NBA 2K16, którą w ciągu kilku dni po premierze wysłano do sklepów w ponad 4 milionach egzemplarzy.

Słabe wyniki finansowe Ubisoftu; wzrost udziału pecetów w sprzedaży gier firmy
Słabe wyniki finansowe Ubisoftu; wzrost udziału pecetów w sprzedaży gier firmy

Adrian Werner, 5 listopada 2015, 11:05

Firma Ubisoft opublikowała raport z wynikami finansowymi za pierwszą połowę roku rozliczeniowego 2015. Brak dużych premier spowodował, że nie udało się wypracować zysków. Spośród platform sprzętowych największy udział w sprzedaży miało PlayStation 4, ale dystans do konsoli firmy Sony mocno zmniejszyły pecety.

Raport finansowy Electronic Arts - duży spadek znaczenia PC-tów, świetne wyniki gier sportowych
Raport finansowy Electronic Arts - duży spadek znaczenia PC-tów, świetne wyniki gier sportowych

Kamil Zwijacz, 30 października 2015, 10:38

Firma Electronic Arts ujawniła wyniki finansowe za kwartał zakończony 30 września bieżącego roku. Przy okazji podzielono się danymi sprzedażowymi na poszczególnych platformach sprzętowych, z których wynika, że w kontekście gier EA pecety radzą sobie obecnie gorzej niż konsole poprzedniej generacji, nie wspominając o najnowszych urządzeniach.

Raport finansowy Sony - sprzedano prawie 30 milionów PlayStation 4
Raport finansowy Sony - sprzedano prawie 30 milionów PlayStation 4

Jakub Błażewicz, 29 października 2015, 11:10

Firma Sony opublikowała raport finansowy za okres lipiec-wrzesień 2015. Tylko w tym kwartale rozeszły się 4 miliony konsol PlayStation 4, a łączna sprzedaż wyniosła 29,3 miliona egzemplarzy.

Raport finansowy Nintendo - dobra sprzedaż oprogramowania i konsol
Raport finansowy Nintendo - dobra sprzedaż oprogramowania i konsol

Jakub Błażewicz, 28 października 2015, 14:30

Firma Nintendo opublikowała raport finansowy za dwa pierwsze kwartały roku finansowego 2016. Japoński koncern odnotował wyraźny wzrost sprzedaży konsol oraz gier.

Wartość cyfrowej sprzedaży gier wyniosła we wrześniu 5,4 mld USD
Wartość cyfrowej sprzedaży gier wyniosła we wrześniu 5,4 mld USD

Krzysztof Nieradko, 23 października 2015, 13:50

Serwis analityczny SuperData opublikował interesujące informacje dotyczące kondycji rynku cyfrowej dystrybucji gier na świecie we wrześniu tego roku. Okazuje się, że wartość sprzedanych gier za pośrednictwem sieci wyniosła w zeszłym miesiącu 5,4 miliarda dolarów, czyli o 11 procent więcej niż w analogicznym okresie w roku poprzednim.

Raport finansowy Microsoftu - Minecraft ratuje Xboksa
Raport finansowy Microsoftu - Minecraft ratuje Xboksa

Jakub Błażewicz, 23 października 2015, 12:38

Firma Microsoft opublikowała raport finansowy za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2016. Choć nie podano szczegółowych danych, sam gigant z Redmond przyznał, że tylko sprzedaż zakupionego w ubiegłym roku Minecrafta pozwoliła na zwiększenie zysku z sektora gier.

650 mln złotych - tyle jest wart polski rynek gier i konsol
650 mln złotych - tyle jest wart polski rynek gier i konsol

Kamil Zwijacz, 23 października 2015, 12:13

Firma analityczna GfK opublikowała krótki raport związany z polskim rynkiem gier wideo. Pod uwagę wzięto okres styczeń-wrzesień 2015 roku, gry pudełkowe (konsolowe i pecetowe) oraz konsole. Zebrane dane ujawniły, że rodzimy rynek wart jest 650 milionów złotych.

NBA 2K16 i PlayStation 4 bezkonkurencyjne na amerykańskim rynku gier we wrześniu 2015 r.
NBA 2K16 i PlayStation 4 bezkonkurencyjne na amerykańskim rynku gier we wrześniu 2015 r.

Adrian Werner, 20 października 2015, 08:53

Wrzesień na amerykańskim rynku gier upłynął pod znakiem gier sportowych dzięki sukcesowi produkcji takich jak NBA 2K16 i Madden NFL 16. Natomiast najpopularniejszą konsolą okazało się PlayStation 4.

Polska 19. największym growym rynkiem na świecie
Polska 19. największym growym rynkiem na świecie

Kamil Zwijacz, 16 października 2015, 11:51

Firma analityczna Newzoo opublikowała szacunkowy ranking krajów, w których w tym roku gry wideo wygenerują największy przychód. Na pierwszym miejscu znalazły się Chiny z ponad 22 miliardami dolarów, drugie miejsce przypadło USA z niecałymi 22 miliardami, trzecie Japonii z 12 miliardami, a na 19. pozycji uplasowała się Polska.

Madden NFL 16 i PS4 zdominowały w sierpniu amerykański rynek gier
Madden NFL 16 i PS4 zdominowały w sierpniu amerykański rynek gier

Adrian Werner, 11 września 2015, 09:09

W sierpniu amerykański rynek gier zdominowała najnowsza odsłona cyklu Madden NFL. Natomiast spośród konsol największym wzięciem cieszyło się PlayStation 4.

Rynek growego sprzętu komputerowego przyniósł w ubiegłym roku 21,5 miliarda dolarów przychodu
Rynek growego sprzętu komputerowego przyniósł w ubiegłym roku 21,5 miliarda dolarów przychodu

Michał Kułakowski, 10 września 2015, 18:00

Według firmy badawczej Jon Peddie Research, w ubiegłym roku światowy rynek sprzętu komputerowego dla graczy przyniósł ponad 21,5 miliarda dolarów przychodu, a więc dwa razy więcej niż cały sektor konsolowy w tym samym czasie.

Wiedźmin 3: Dziki Gon z 6 milionami sprzedanych egzemplarzy. CD Projekt zanotowało pół miliarda złotych przychodu
Wiedźmin 3: Dziki Gon z 6 milionami sprzedanych egzemplarzy. CD Projekt zanotowało pół miliarda złotych przychodu

Kamil Zwijacz, 26 sierpnia 2015, 18:39

Grupa CD Projekt ujawniła wyniki finansowe za pierwsze sześć miesięcy 2015 roku. W tym czasie wypracowano ponad pół miliarda złotych przychodu i ponad 230 milionów złotych zysku netto, a Wiedźmin 3: Dziki Gon sprzedał się w ponad 6 milionach egzemplarzy.

Raport NPD Group za lipiec - LEGO i Batman na czele, rośnie sprzedaż PlayStation 4 i Xboksa One
Raport NPD Group za lipiec - LEGO i Batman na czele, rośnie sprzedaż PlayStation 4 i Xboksa One

Jakub Błażewicz, 14 sierpnia 2015, 11:36

Firma NPD Group opublikowała raport poświęcony amerykańskiemu rynkowi gier wideo za miniony miesiąc. Zaznacza się rosnąca popularność konsol Xbox One i PlayStation 4, jak również spadająca sprzedaż urządzeń poprzedniej generacji.