autor: Kamil Zwijacz
Raport finansowy Activision Blizzard - świetne wyniki giganta
Koncern Activision Blizzard pochwalił się najnowszymi wynikami finansowymi. W okresie 1 stycznia - 31 marca bieżącego roku firma uzyskała 1,45 miliarda dolarów przychodu. Dowiedzieliśmy się też, że m.in. konsole generują większe przychody niż pecety, a Destiny ma 30 milionów graczy i otrzyma w tym roku kolejny duży dodatek.
Koncern Activision Blizzard opublikował raport finansowy za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2016 (zakończony 31 marca). Firma od lat radzi sobie bardzo dobrze i nie inaczej było w ostatnich miesiącach, które okazały się nawet lepsze niż zakładano. Gigantowi udało się bowiem wypracować 1,45 miliarda dolarów przychodu, w porównaniu do 1,27 miliarda w tym samym okresie 2015 roku. Aż 926 milionów dolarów, czyli 64% całej kwoty, pochodzi z kanałów cyfrowej dystrybucji (w zeszłym roku 581 milionów dolarów, co odpowiadało 45% całego przychodu). Poza tym koncern wzmocnił swój wizerunek, po raz kolejny trafiając na listę 100 najlepszych firm, dla których warto pracować, przygotowaną przez magazyn Fortune.
To jednak nie jedyne powody do zadowolenia. W pierwszym kwartale 2016 roku gry Activision (pomijając Blizzarda i Kinga) miały 55 milionów aktywnych graczy miesięcznie, co stanowi 10% wzrost w stosunku do zeszłego roku. W przypadku Blizzarda mowa o 26 milionach graczy (wzrost o 26%), a łącznie, wraz z mobilnym Kingiem, koncern może się pochwalić powalającym wynikiem 544 milionów aktywnych graczy w skali miesiąca.
Pozostałe warte wzmianki informacje to:
- Destiny ma już 30 milionów zarejestrowanych graczy i w tym roku doczeka się kolejnego dużego rozszerzenia,
- Hearthstone: Heroes of Warcraft ma 50 milionów zarejestrowanych użytkowników;
- beta testy Overwatch przyciągnęły już „miliony osób” (brak konkretnych danych);
- World of Warcraft cały czas jest najpopularniejszą grą MMORPG z abonamentem;
- w tym roku prawdopodobnie zadebiutuje kolejna odsłona serii Skylanders.
Na koniec warto jeszcze wspomnieć, ze konsole odpowiadają za ponad 50% przychodów firmy z wynikiem 765 milionów dolarów. Na drugiej pozycji znajdują się PC-ty z 400 milionami dolarów, a aplikacje na urządzenia mobilne wypracowały 243 miliony.