Miniony rok na rynku brytyjskim należał do PlayStation 4 i FIFA 16
Grupa analityczna GfK Chart-Track wypuściła raport podsumowujący kondycję brytyjskiego rynku gier w 2015 roku. Ukazuje on kompletną dominację konsol PlayStation 4 i Xbox One. Natomiast wśród najlepiej sprzedających się produkcji bezkonkurencyjna okazała się FIFA 16.
Organizacja analityczna GfK Chart-Track opublikowała raport podsumowujący wyniki brytyjskiego rynku gier za miniony rok. Sprzedaż konsol, akcesoriów oraz nieużywanych egzemplarzy gier pudełkowych dała w tym okresie 2,1 mld funtów przychodu, co stanowi spadek w porównaniu z 2,3 mld wypracowanymi w 2014 r.
Gry
Sprzedaż pudełkowych gier przyniosła 927,6 milionów funtów (spadek z 948 mln w 2014 r.), z czego aż 700 mln przypadło na tytuły wydane na PlayStation 4 i Xboksa 360. Udział poszczególnych platform wśród zakupionych przez Brytyjczyków egzemplarzy gier przedstawiał się następująco:
- PlayStation 4 - 36,3%
- Xbox One - 29,7%
- Xbox 360 - 12,5%
- PlayStation 3 - 7,1%
- Nintendo 3DS - 4,8%
- PC - 3,6%
- Wii U - 3,5%
- Wii - 1%
- Nintendo DS - 0,7%
- PlayStation Vita - 0,7%
Najlepiej sprzedające się gry roku
Dominację konsol PlayStation 4 i Xbox One widać wyraźnie także w zestawieniu pięćdziesięciu najlepiej sprzedających się produkcji roku. Warto zwłaszcza zauważyć, że wśród nich znalazła się tylko jedna pozycja dostępna wyłącznie na konsolę Wii U w postaci Mario Kart 8. W zestawieniu nie znajdziemy także żadnego „exclusiva” pecetowego, ale analizując poniższą listę, jak i ogólnie wyniki podane przez GfK Chart-Track, należy pamiętać, że raport tej organizacji nie bierze pod uwagę dystrybucji cyfrowej.
Najpopularniejsze gry na PC
Najpopularniejsze gry na PlayStation 4
Najpopularniejsze gry na Xboksa One
Najpopularniejsze gry na PlayStation 3
Najpopularniejsze gry na Xboksa 360
Najpopularniejsze gry na Wii U
Najpopularniejsze gry na Nintendo 3DS
Sprzęt
Sprzedaż konsol wygenerowała 686,4 mln funtów przychodu, co stanowi spory spadek w porównaniu z 915 mln w 2014 roku. Brytyjczycy najchętniej kupowali PlayStation 4, a na drugim miejscu znalazł się Xbox One. Łączna sprzedaż obu tych platform sprzętowych od momentu ich premier przekroczyła 5,5 mln egzemplarzy.
Jedyną kategorią, która zanotowała wzrost przychodów były akcesoria - z 431 mln funtów w 2014 r. do 495,6 mln w 2015 r.