Ponad 13 mln egzemplarzy Star Wars: Battlefront w sklepach, FIFA 16 najpopularniejsza w Europie
Firma Electronic Arts opublikowała raport finansowy podsumowujący trzy ostatnie miesiące ubiegłego roku. Nikogo chyba nie zaskoczy wiadomość, że zarówno Star Wars: Battlefront, jak i FIFA 16 okazały się dla wydawcy wielkimi sukcesami. Dobrze poradziły sobie także Need for Speed, Star Wars: Knights of the Old Republic i Madden NFL 16.
Firma Electronic Arts opublikowała raport podsumowujący wyniki finansowe za trzeci kwartał roku rozliczeniowego 2016, czyli okres od 1 października do 31 grudnia 2015 r. Te trzy miesiące okazały się dla wydawcy bardzo udane. Przychody wyniosły 1,803 mld dolarów, podczas gdy wewnętrzne prognozy przewidywały „jedynie" 1,775 mld. Obecnie analitycy EA spodziewają się zamknąć cały rok rozliczeniowy z dochodem na poziomie 4,517 mld dolarów.
Nas oczywiście najbardziej interesują informacje o tym, jak poradziły sobie konkretne pozycje z katalogu wydawcy, choć niestety poskąpiono konkretnych liczb i danych. Wielkim sukcesem okazało się Star Wars: Battlefront. Nie podano konkretnego wyniku tej produkcji, ale pochwalono się, że jej sprzedaż do sklepów przekroczyła prognozowane 13 mln egzemplarzy. Powrót Gwiezdnych wojen na ekrany kinowe przysłużył się także grze MMORPG Star Wars: The Old Republic, która uzyskała najwyższą od trzech lat liczbę użytkowników abonamentowych.
Doskonale radzi sobie także dział EA Sports. W 2015 roku Madden NFL 16 był najpopularniejszą grą sportową w Stanach Zjednoczonych. Natomiast FIFA 16 okazała się najlepiej sprzedającym się tytułem w Europie, niezależnie od gatunku. Wydawca jest także zadowolony z najnowszego Need for Speed, które w ostatnich trzech miesiącach roku mogło pochwalić się dwukrotnie większą liczbą graczy bawiących się w trybie sieciowym niż poprzednia odsłona, czyli Need for Speed Rivals, w analogicznym okresie.
Electronic Arts poinformowało także, że w trzecim kwartale roku rozliczeniowego 2016 gracze spędzili 150 mln godzin bawiąc się w Battlefield 4 oraz Battlefield Hardline. Liczba ta robi spore wrażenie, ale dla porównania warto jednak przypomnieć, że nabywcy Call of Duty: Black Ops III osiągnęli 75 mln godzin w ciągu raptem trzech dni od premiery.
Ponadto firma stwierdziła, że na rynkach zachodnich była w zeszłym roku największym wydawcą gier na konsole Xbox One i PlayStation 4.