autor: Kamil Zwijacz
Raport finansowy Electronic Arts - duży spadek znaczenia PC-tów, świetne wyniki gier sportowych
Firma Electronic Arts ujawniła wyniki finansowe za kwartał zakończony 30 września bieżącego roku. Przy okazji podzielono się danymi sprzedażowymi na poszczególnych platformach sprzętowych, z których wynika, że w kontekście gier EA pecety radzą sobie obecnie gorzej niż konsole poprzedniej generacji, nie wspominając o najnowszych urządzeniach.
- Firma zanotowała 815 milionów dolarów przychodu i 140 milionów straty
- PC-ty odnotowały duży spadek udziałów w przychodach, w porównaniu do pierwszego kwartału
- Gry sportowe mogą się pochwalić 30% wzrostem średniej miesięcznej liczby użytkowników
Koncern Electronic Arts opublikował raport finansowy za drugi kwartał finansowy 2016 roku fiskalnego, zakończony 30 września. Pisząc w skrócie, firma uzyskała 815 milionów dolarów przychodu, co jest wynikiem słabszym niż rok temu (990 mln dolarów), notując przy tym stratę w wysokości 140 milionów dolarów. Mimo wszystko, EA okazało się największym wydawcą gier na Zachodzie, jeżeli chodzi o konsole PlayStation 4 i Xbox One, na co wpłynęły przede wszystkim doskonałe rezultaty sportowych produkcji koncernu. Madden NFL 16, NHL 16 i FIFA 16 zanotowały, w porównaniu do analogicznego okresu w 2014 roku, 30% wzrost średniej miesięcznej liczby użytkowników.
Jeżeli chodzi o wyniki poszczególnych platform sprzętowych, to prym wiodą konsole Xbox One i PlayStation 4, które odpowiadają za 56% przychodów firmy (standard GAAP). PC-ty, liczone wspólnie z grami przeglądarkowymi, zanotowały spory spadek z 32% w pierwszym kwartale 2016 roku fiskalnego do 14% w ostatnich miesiącach. Komputery poradziły sobie nawet gorzej niż połączone siły PlayStation 3 i Xboksa 360, które odpowiadają za 19% przychodów.
Z pozostałych ciekawostek warto wspomnieć o:
- 33% wzroście liczby subskrybentów Star Wars: The Old Republic od momentu ogłoszenia dodatku Knights of the Fallen Empire podczas tegorocznych targów E3;
- ponad 6 milionach użytkowników miesięcznie w grach Battlefield Hardline i Battlefield 4;
- przeszło 9,5 milionach graczy, którzy wzięli udział w beta testach Star Wars: Battlefront.