Uncharted 4 i PlayStation 4 zdominowały amerykański rynek w maju
Maj na amerykańskim rynku gier należał do firmy Sony. Po raz kolejny najpopularniejszą konsolą okazało się PlayStaton 4, a wśród gier Uncharted 4: A Thief’ End nie dało żadnych szans konkurencji.
Grupa analityczna NPD udostępniła raport omawiający wyniki amerykańskiego rynku gier za maj tego roku. Sprzedaż konsol, akcesoriów oraz nieużywanych egzemplarzy gier pudełkowych przyniosła 528,6 milionów dolarów przychodu, czyli o 4% więcej niż 509,3 mln uzyskane w analogicznym miesiącu ubiegłego roku. Tradycyjnie przypominamy, że podawane przez analityków liczby nie dają pełnego obrazu kondycji branży. Dane organizacji nie biorą bowiem pod uwagę handlu używanymi egzemplarzami gier, dystrybucji elektronicznej oraz mikropłatności.
Gry
W ubiegłym miesiącu Amerykanie wydali na nowe gry 241,9 mln dolarów, co oznacza wzrost o 18% w porównaniu z majem 2015 r. Bezkonkurencyjne okazało się Uncharted 4: A Thief’s End, co jest tym bardziej imponującym dokonaniem, że gra dostępna jest wyłącznie na konsolę PlayStation 4.
W sumie największą popularnością cieszyły się w maju następujące produkcje:
# | Gra: | Platformy: |
1. | Uncharted 4: A Thief’s End | PS4 |
2. | Doom | PS4, Xbox One, PC |
3. | Overwatch | PS4, Xbox One, PC |
4. | Battleborn | PS4, Xbox One, PC |
5. | Grand Theft Auto V | PS4, Xbox One, 360, PS3, PC |
6. | Minecraft | PS4, Xbox One, 360, PS3 |
7. | NBA 2K16 | PS4, Xbox One, 360, PS3 |
8. | Call of Duty: Black Ops III | Xbox One, PS4, 360, PS3, PC |
9. | MLB 16: The Show | PS4, PS3 |
10. | Dark Souls III | PS4, Xbox One |
Relatywnie niska pozycja Overwatch w zestawieniu wynika z dwóch czynników. Po pierwsze, na PC duża część sprzedaży odbywa się w dystrybucji cyfrowej za pomocą serwisu Battle.net, a po drugie, gra ukazała się raptem tydzień przed zakończeniem miesiąca. Analitycy podkreślali, że produkcja na konsolach sprzedaje się znacznie szybciej niż Doom.
Sprzęt
Sprzedaż samych konsol wygenerowała 137,7 mln dolarów przychodu, czyli o 10% mniej niż 153,1 mln wypracowane w maju 2015 r. Jak zwykle największym wzięciem cieszyło się PlayStation 4. Spadek (o 2%) zaliczyły także akcesoria, których Amerykanie zakupili w ubiegłym miesiącu za kwotę 149 mln dolarów.