Dystrybucja cyfrowa w maju - bardzo dobry wynik Overwatch
Grupa analityczna SuperData opublikowała raport dotyczący dystrybucji cyfrowej w maju. Największym zwycięzcą (na PC) okazało się Overwatch, które przyniosło 269 milionów dolarów przychodu. W innych kategoriach prym wiodły Uncharted 4 (konsole), World of Warcraft (płatne MMO), League of Legends (free-to-play) i Monster Strike (mobilne).
Grupa analityczna SuperData opublikowała kolejny raport na temat dystrybucji cyfrowej, tym razem za maj bieżącego roku. W minionym miesiącu ten segment rynku wygenerował 6 miliardów dolarów przychodu, a więc o 11 % więcej niż w analogicznym okresie rok temu. Nie znaczy to, że obyło się bez strat – gry oparte na subskrypcji poradziły sobie zauważalnie gorzej, z przychodem poniżej 200 milionów dolarów. Trwa też widoczny od marca spadek formy rynku mobilnego, aczkolwiek 2,6 miliardów dolarów to nadal lepszy wynik, niż ten osiągnięty w maju 2015 roku.
Jeśli chodzi o poszczególne tytuły, najlepiej wypadło Overwatch. Sieciowy shooter Blizzarda załapał się do pierwszej piątki najlepiej zarabiających tytułów zarówno na konsolach, jak i komputerach osobistych (w której to kategorii tytuł okazał się zwycięzcą). Łączny przychód z cyfrowej dystrybucji wyniósł 269 milionów dolarów, zostawiając daleko w tyle konkurencyjne Battleborn (wynik – 18 milionów dolarów). Dobrze poradziło sobie także Uncharted 4: Kres Złodzieja, które wygenerowało 56 milionów dolarów, a więc ponad 6 razy więcej, niż Uncharted: Kolekcja Nathana Drake’a w swoim premierowym miesiącu. W zestawieniach tytułów konsolowych znalazły się także m.in. Doom, Tom Clancy’s The Division oraz Dark Souls III.
Jeśli chodzi o produkcje MMO, to trudno mówić tu o zaskoczeniu. W tytułach opartych na modelu free-to-play dominowało League of Legends, zaś wśród płatnych produkcji liderem okazało się World of Warcraft. Natomiast Monster Strike było w maju najlepiej zarabiającą produkcją mobilną, aczkolwiek największym zwycięzcą okazało się studio Supercell, którego dwie produkcje, Clash Royale i Clash of Clans, zajęły odpowiednio drugie i trzecie miejsce w zestawieniu. Na samym końcu raportu znalazła się jeszcze prognoza dotycząca sieciowych produkcji. Autorzy przewidują, że w obecnym roku przychód z tego segmentu rynku gier może osiągnąć 17,4 miliarda dolarów, jako że ten typ rozgrywki staje się istotnym elementem także na konsolach. Wskazywać ma na to m.in. treść tegorocznych konferencji firm Sony oraz Microsoft na targach E3, w trakcie których pojawiło się wiele zapowiedzi tytułów nastawionych na tryb multiplayer, mających ukazać się także na platformach obecnej generacji (w tym Sea of Thieves).