autor: Kamil Zwijacz
Cyfrowa dystrybucja w październiku - rynek wart 5,5 mld dolarów; Fallout 4 ze 100 mln dolarów przychodu
Firma SuperData opublikowała kolejny raport dotyczący rynku cyfrowej dystrybucji. Okazało się, że w październiku wart był on 5,5 miliarda dolarów, a Fallout 4 wygenerował w pierwszych dniach sprzedaży 100 milionów dolarów, z czego większość na PC-tach.
W zeszłym miesiącu firma SuperData opublikowała raport związany z kondycją cyfrowej dystrybucji we wrześniu bieżącego roku. Wczoraj pojawił się kolejny tego typu artykuł dotyczący października. Ogółem wartość tego segmentu rynku gier wideo osiągnęła poziom 5,5 miliarda dolarów, czyli o 7% więcej niż w tym samym miesiącu 2014 roku. Przychody z cyfrowej dystrybucji na konsolach wyniosły 375 milionów dolarów (wzrost o 14%), a na PC-tach 622 miliony dolarów (wzrost o 6%). Wszystko to jednak blednie przy pieniądzach generowanych na urządzeniach mobilnych. W październiku miały one 2,3 miliarda użytkowników, którzy wydali 2,1 miliarda dolarów (o 7% więcej niż w tym samym okresie zeszłego roku).
- Wartość tego segmentu wyniosła 5,5 miliarda dolarów
- Dota 2 wypadła z pierwszej piątki najbardziej dochodowych gier free-to-play
- Fallout 4 ze 100 milionami dolarów przychodu w pierwszych dniach sprzedaży w cyfrowej dystrybucji
Z najbardziej dochodowymi grami w poszczególnych kategoriach zapoznacie się na widocznej powyżej grafice, ale warto przytoczyć jeszcze kilka dodatkowych ciekawostek. Analitycy firmy SuperData zauważyli m.in., że z pierwszej piątki w kategorii free-to-play wyleciała Dota 2, która zanotowała spadek graczy i przychodów drugi miesiąc z rzędu. Pracownicy firmy uważają, że jest to spowodowane zapewne błędami występującymi w produkcji po ostatniej aktualizacji oraz wyciszeniem szaleństwa, które panowało w czasie turnieju The International 2015. Popularną grę MOBA zastąpiło stare MapleStory.
Ujawniono także dane związane z popularnością wielkiego postapokaliptycznego hitu Fallout 4. Jak dobrze wiemy, w pierwszych dniach produkcja wygenerowała 750 milionów dolarów przychodu, z czego 100 milionów w cyfrowej dystrybucji. Dodatkowo zdradzono, że w ten sposób sprzedano 1,87 miliona egzemplarzy produkcji, z czego aż 1,2 miliona na PC-tach.