wyniki finansowe - sprzęt i technologie (14)
W USA grudzień i cały 2016 rok należał do Call of Duty: Infinite Warfare
Adrian Werner, 20 stycznia 2017, 09:55
Dzięki firmie NPD Group poznaliśmy wyniki amerykańskiego rynku gier za ubiegły miesiąc oraz za cały miniony rok. Nikogo chyba nie zdziwi informacja, że największą popularnością cieszyło się Call of Duty: Infinite Warfare.
Na świecie są ponad 2 miliardy graczy i inne ciekawostki z raportu GAMR
Kamil Zwijacz, 17 stycznia 2017, 11:32
Fundusz inwestycyjny GAMR opublikował infografikę prezentującą historię branży gier. Zebrane na niej dane pochodzą z różnych firm analitycznych, w tym NPD, SuperData oraz Newzoo, i zdradzają kilka interesujących informacji np. o cyfrowej dystrybucji czy kondycji rynku konsolowego.
Wyniki cyfrowego rynku gier w 2016 r. - dominacja produkcji mobilnych i pecetowych
Adrian Werner, 22 grudnia 2016, 11:50
Firma SuperData Research opublikowała podsumowanie wyników cyfrowej części rynku gier za jedenaście pierwszych miesięcy tego roku. Największe przychody dały produkcje mobilne, a tuż za nimi znalazły się tytuły pecetowe. Poznaliśmy również dane o sprzedaży urządzeń do wirtualnej rzeczywistości.
NPD za listopad - Pokemony zarządziły, niezły rezultat Titanfall 2
Kamil Zwijacz, 16 grudnia 2016, 12:40
Firma NPD opublikowała wyniki raportu dotyczącego sprzedaży gier i konsol na terenie Stanów Zjednoczonych w listopadzie bieżącego roku. Najpopularniejszą grą było Call of Duty: Infinite Warfare, ale tylko dlatego, że Pokemon Sun i Moon traktowane są jako osobne produkcje. Z kolei najlepiej sprzedającą się konsolą zostało PlayStation 4.
Akcje CD Projekt najdroższe w historii firmy
Krzysztof Sobiepan, 25 listopada 2016, 09:34
Spółka CD Projekt S.A. – w skład której wchodzi studio CD Projekt RED oraz platforma GOG.com – cieszy się giełdowym wzięciem. Analitycy wieszczą jej świetlaną przyszłość i rekomendują zakup akcji firmy.
Pokemony rządzą i sprzedają się w zawrotnym tempie
Jakub Błażewicz, 23 listopada 2016, 11:52
Amerykańska sieć sklepów GameStop opublikowała raport za okres od 1 lipca do 29 października. Firma odnotowała spadek sprzedaży i przychodu w porównaniu z zeszłym rokiem, a większość nowych gier sprzedała się gorzej, niż oczekiwano. Z jednym wyjątkiem - debiutujące dziś w Europie Pokemon Sun i Pokemon Moon nie tylko pobiły na głowę wszelkie tegoroczne produkcje dostępne w sklepie, lecz okazały się też najczęściej zamawianymi tytułami przed premierą w ciągu ostatnich pięciu lat.
Październikowy raport NPD – Wielka Wojna wygrana przez Battlefield 1
Krzysztof Sobiepan, 18 listopada 2016, 11:22
Po raz kolejny NPD przygląda się amerykańskiemu rynkowi gier. W bardzo tłocznym październiku dominowały Battlefield 1 i Xbox One. Gry zanotowały znaczny wzrost przychodów, lecz sprzedaż konsol nadal spada.
Sprawozdanie finansowe grupy CD Projekt za trzeci kwartał 2016 roku
Michał Kułakowski, 10 listopada 2016, 19:54
Grupa CD Projekt opublikowała wyniki finansowe za trzeci kwartał 2016 roku. W okresie tym spółka wypracowała 100,9 milionów złotych przychodu oraz 36,6 miliony zysku. Osiągnięcia te zawdzięcza ona przede wszystkim dalszej wysokiej sprzedaży gry Wiedźmin 3: Dziki Gon oraz jej dodatków.
Ubisoft ujawnia wyniki finansowe oraz liczbę graczy w swoich sieciowych produkcjach
Jakub Mirowski, 4 listopada 2016, 11:21
Podczas spotkania z inwestorami firma Ubisoft ujawniła wyniki finansowe za drugi kwartał roku fiskalnego 2017 i ogłosiła, że każda z jej najważniejszych gier sieciowych - The Division, Rainbow Six: Siege oraz The Crew - ma ponad 10 milionów zarejestrowanych użytkowników.
Raport finansowy Activision Blizzard - Overwatch z 20 milionami graczy
Jakub Błażewicz, 4 listopada 2016, 10:35
Firma Activision Blizzard ujawniła najnowszy raport finansowy. W trzecim kwartale bieżącego roku podatkowego firma zarobiła 1,57 miliarda dolarów, przede wszystkim z transakcji z poziomu gry. Odnotowano też wzrost zainteresowania wieloma produkcjami giganta, takimi jak strzelanka Overwatch, która dorobiła się 20 milionów graczy.
Raport Take-Two Interactive - 70 mln egzemplarzy GTA V w sklepach
Kamil Zwijacz, 3 listopada 2016, 12:28
Z najnowszego raportu finansowego firmy Take-Two Interactive dowiedzieliśmy się, że gra Grand Theft Auto V została wysłana do sprzedawców w 70 milionach egzemplarzy. Świetnie poradziła sobie także Mafia III i NBA 2K17.
Mafia III największą premierą w historii 2K Games
Jakub Mirowski, 3 listopada 2016, 10:22
Firma 2K Games ujawniła, że w przeciągu pierwszego tygodnia od debiutu do sklepów trafiło 4,5 miliona egzemplarzy gry Mafia III, co czyni ten tytuł największą premierą w historii wydawcy.
Sukces FIFA 17 i Battlefield 1 - raport finansowy Electronic Arts
Jakub Błażewicz, 2 listopada 2016, 13:06
Koncern Electronic Arts opublikował raport z drugiego kwartału bieżącego roku finansowego, zakończonego 30 września. Zgodnie z wcześniejszymi prognozami firma odnotowała stratę, ale okazała się ona mniejsza, niż przewidywano. Pochwalono się też sporą popularnością gry FIFA 17, jak również wydanego w październiku Battlefield 1.
Raport finansowy Sony - mniejsza sprzedaż PlayStation 4
Kamil Zwijacz, 2 listopada 2016, 12:58
Firma Sony opublikowała raport finansowy za drugi kwartał roku podatkowego 2016, zakończony 30 września. Wynika z niego, że konsola PlayStation 4 została wysłana do sklepów w 3,9 milionach egzemplarzy (to o 100 tysięcy sztuk mniej niż rok wcześniej).
Nintendo zarobiło na Pokemon GO 115 mln dolarów
Adrian Werner, 28 października 2016, 13:40
Firma Nintendo ujawniła, że zarobiła 115 mln dolarów na Pokemon GO. Kwota ta jest tym bardziej imponująca, że japońska korporacja posiada jedynie 33% udziałów w marce.
Raport SuperData za wrzesień - League of Legends, Destiny oraz Pokemon GO rządzą i dzielą
Adrian Werner, 28 października 2016, 13:00
Firma SuperData opublikowała zestawienia najbardziej dochodowych gier cyfrowych za wrzesień tego roku. Na pecetach wygrało League of Legends, na konsolach Destiny, a rynek mobilny zdominowało Pokemon GO.
Nintendo ujawniło listy największych bestsellerów na 3DS i Wii U
Adrian Werner, 27 października 2016, 10:45
Firma Nintendo opublikowała sprawozdanie finansowe za ostatnie sześć miesięcy. Znalazły się w nim zestawienia najlepiej sprzedających się gier w historii na konsole 3DS i Wii U - prym wiodą marki Pokemon i Mario.
Nintendo Switch - dwa miliony egzemplarzy konsoli w pierwszym miesiącu sprzedaży
Michał Kułakowski, 26 października 2016, 19:08
Nintendo ogłosiło, że w marcu 2017 roku, a więc w pierwszym miesiącu sprzedaży konsoli Nintendo Switch, firma planuje wysłać do sklepów dwa miliony sztuk nowego urządzenia. W półrocznym raporcie finansowym spółka podzieliła się także najnowszymi wynikami sprzedaży pozostałych produkowanych przez nią platform sprzętowych - Wii U i 3DS-a.
Wyniki finansowe Microsoftu - mniejsze przychody ze sprzedaży konsol
Kamil Zwijacz, 21 października 2016, 10:11
Koncern Microsoft opublikował wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku podatkowego 2017 (1 lipca – 30 września 2016 roku). Ogólna kondycja firmy jest świetna, gdyż zanotowano 20,5 miliardów dolarów przychodu i 4,7 miliardy dolarów zysku, ale w przypadku działu growego mowa już o 5% spadku.
Gry sportowe bezkonkurencyjne we wrześniu na rynku amerykańskim
Adrian Werner, 21 października 2016, 10:10
Firma NPD opublikowała raport z wynikami amerykańskiego rynku gier. Listę bestsellerów kompletnie zdominowały produkcje sportowe, zajmując cztery czołowe pozycje (pierwsza przypadła NBA 2K17). Natomiast spośród konsol najlepiej poradził sobie Xbox One.
League of Legends ma przynieść w tym roku prawie 1,8 mld dolarów
Adrian Werner, 20 października 2016, 11:20
Według analityków przychody z najpopularniejszej gry MOBA, czyli League of Legends, wyniosą w tym roku prawie 1,8 miliarda dolarów, czyli o ponad 125 milionów więcej niż w ubiegłym roku. Podzielono się też ciekawymi danymi na temat e-sportu.
Madden NFL 17 i No Man's Sky zdominowały amerykański rynek gier w sierpniu
Adrian Werner, 16 września 2016, 11:25
Sierpień na amerykańskim rynku gier upłynął pod znakiem gier Madden NFL 17 i No Man’s Sky. Natomiast najpopularniejszą konsolą był Xbox One.
Raport SuperData za lipiec - udany miesiąc dla Activision Blizzard oraz Pokemonów
Jakub Błażewicz, 25 sierpnia 2016, 15:35
Grupa analityczna SuperData opublikowała najnowszy raport dotyczący dystrybucji cyfrowej gier wideo. Wysokie pozycje ponownie zajęły Overwatch oraz Call of Duty: Black Ops III, jednak największym zwycięzcą okazało się Pokemon GO. Na tronach w poszczególnych kategoriach nie zabrakło także, jak zwykle, World of Warcraft i League of Legends.
Wyniki grupy CD Projekt za I połowę 2016 r. – słabsze niż rok wcześniej, ale wciąż dobre
Krzysztof Mysiak, 25 sierpnia 2016, 14:38
Grupa CD Projekt opublikowała swoje wyniki finansowe za I połowę 2016 roku, obejmujące osiągnięcia CD Projekt RED i GOG.com. Wprawdzie przychody okazały się aż o 38% niższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej, ale nie oznacza to żadnego kryzysu – wręcz przeciwnie.
Grand Theft Auto V i 3DS bezkonkurencyjne w lipcu na amerykańskim rynku gier
Adrian Werner, 23 sierpnia 2016, 11:05
Lipiec na amerykańskim rynku upłynął pod znakiem wielkiego powrotu weteranów. Najpopularniejszą grą okazało się Grand Theft Auto V, a wśród konsol bezkonkurencyjne było Nintendo 3DS.
Raport finansowy Activision Blizzard - Overwatch z 15 milionami graczy oraz Overwatch World Cup
Jakub Błażewicz, 5 sierpnia 2016, 10:35
Firma Activision Blizzard opublikowała raport finansowy za okres od kwietnia do czerwca tego roku, w którym koncern odnotował 1,57 miliarda dolarów przychodu. Pochwalono się też 15 milionami graczy w Overwatch, a także zapowiedziano międzynarodowe mistrzostwa Overwatch World Cup.
Take-Two Interactive - pierwszy kwartał bez szału; Battleborn rozczarowaniem
Nowak Jakub, 5 sierpnia 2016, 10:13
Firma Take-Two Interactive opublikowała raport finansowy za pierwszy kwartał fiskalny 2017 roku. Wyniki są lepsze niż w poprzednim okresie rozliczeniowym – choć Battleborn poradził sobie zdecydowanie poniżej oczekiwań.
Total War: Warhammer dużym sukcesem - wyniki finansowe Segi
Kamil Zwijacz, 4 sierpnia 2016, 11:57
Z raportu finansowego holdingu Sega Sammy dowiedzieliśmy się, że gra Total War: Warhammer odniosła duży sukces. Niestety, nie podzielono się jej wynikami sprzedaży, ograniczając się tylko do podania ogólnego rezultatu wszystkich pudełkowych gier firmy.
Pokemon GO zarobiło 160 milionów dolarów w niecały miesiąc
Jakub Mirowski, 4 sierpnia 2016, 09:57
Jak informuje serwis Sensor Tower, przychody z gry Pokemon GO studia Niantic przekroczyły 160 milionów dolarów. Co więcej, na popularność produkcji nie wpłynęła negatywnie niedawna kontrowersyjna aktualizacja.
Gry pecetowe przyniosą w 2020 roku 42 mld dolarów
Adrian Werner, 3 sierpnia 2016, 13:08
Firma DFC Intelligence opublikowała analizę pecetowego rynku gier i prognozę jego rozwoju do 2020 roku. W skrócie – jest dobrze, a będzie jeszcze lepiej. Przychody rosną w dobrym tempie (głównie dzięki Chinom), komputerowa dystrybucja pudełkowa jest wciąż spychana na margines, a Windows 10 nie oddziałowuje na rynek PC ani dobrze, ani źle.
Electronic Arts na plusie; Titanfall sprzedał się w 7 mln egzemplarzy
Adrian Werner, 3 sierpnia 2016, 11:59
Firma Electronic Arts ujawniła wyniki finansowe za pierwszy kwartał tego roku fiskalnego. Zdradzono też, że sprzedaż Titanfall przekroczyła 7 milionów egzemplarzy, zaś prognozowany wynik gier Titanfall 2 i Battlefield 1 to - odpowiednio - 9-10 i 15 mln sztuk. Poza tym Star Wars: Battlefront miał w tym okresie 6,6 miliona graczy.
Seria Metal Gear rozeszła się w ponad 49 milionach egzemplarzy
Kamil Zwijacz, 31 lipca 2016, 09:09
Konami pochwaliło się w najnowszym raporcie finansowym, że sprzedaż serii Metal Gear przekroczyła nakład 49 milionów egzemplarzy. Sama firma osiągnęła natomiast w minionym kwartale finansowym ok. 89 milionów dolarów zysku.
Sony - znakomite wyniki finansowe działu odpowiedzialnego za PlayStation
Kamil Zwijacz, 29 lipca 2016, 17:25
Dzięki najnowszemu raportowi finansowemu koncernu Sony dowiedzieliśmy się, że dział odpowiedzialny za gry i konsole to prawdziwa żyła złota, która w okresie 1 kwietnia - 30 czerwca bieżącego roku przyniosła firmie 427 milionów dolarów zysku.
Pokemon GO - akcje Nintendo mocno straciły na wartości
Kamil Zwijacz, 25 lipca 2016, 17:03
Po ogromnym wzroście wartości akcji Nintendo przyszedł czas na potężny spadek. Firma poinformowała bowiem, że przychody z Pokemon GO będą ograniczone, gdyż nie jest ani deweloperem, ani wydawcą tej produkcji.
Overwatch i PlayStation 4 zdominowały amerykański rynek w czerwcu
Adrian Werner, 22 lipca 2016, 10:30
W czerwcu amerykański rynek gier należał do gry Overwatch i konsoli PlayStation 4. Przychody spadły w każdej kategorii sprzedaży, co było częściowo spowodowane brakiem wielu dużych premier w zeszłym miesiącu.
Przyzwoite wyniki finansowe Nintendo
Adrian Werner, 21 lipca 2016, 13:59
Firma Nintendo udostępniła raport finansowy podsumowujący miniony rok rozliczeniowy. Korporacja zanotowała przyzwoity zysk, co było w dużej mierze zasługą dobrej sprzedaży gier. Konsole poradziły sobie gorzej.
Dobre wyniki finansowe Ubisoftu. Firma pracuje nad grą z rozszerzoną rzeczywistością
Adrian Werner, 21 lipca 2016, 10:20
Firma Ubisoft poinformowała o wynikach finansowych za okres od 1 kwietnia do 30 czerwca tego roku. Przychody okazały się większe, niż prognozowano, a do tego firma coraz lepiej radzi sobie na rynku sprzedaży cyfrowej. Ponadto wydawca ma w planach nieujawnioną jeszcze grę korzystającą z technologii rozszerzonej rzeczywistości.
Najnowsze wyniki finansowe Microsoftu – sprzedaż konsol spada, Xbox Live na plus
Maciej Kowalczyk, 20 lipca 2016, 11:05
Firma Microsoft opublikowała wyniki finansowe za ostatni kwartał oraz rok finansowy 2016. Rezultaty wskazują na ciągły spadek sprzedaży Xboksów One, choć sama usługa Xbox Live zanotowała niewielki wzrost. Ogółem przychody z sektora powiązanego z grami spadły o 9% w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku.
Pokemonowe szaleństwo – spółka Nintendo jest warta więcej niż koncern Sony
Michał Kułakowski, 19 lipca 2016, 19:20
Pokemonowa gorączka nie przestaje zaskakiwać i wpływa w znaczącym stopniu na rynki finansowe. Według tokijskiego indeksu giełdowego, w przeciągu dwóch ostatnich tygodni wartość Nintendo uległa podwojeniu, osiągając pułap blisko 40 miliardów dolarów i prześcigając pod tym względem cały koncern Sony.
Szał Pokemonów – rekordowy wzrost wartości Nintendo
Michał Kułakowski, 11 lipca 2016, 19:39
Ubiegłotygodniowa premiera mobilnej gry Pokemon Go okazała się ogromnym sukcesem, w kilka dni zmieniając się w społeczny fenomen, przyciągający miliony osób. Tytuł wpłynął w drastyczny sposób na notowania akcji Nintendo i dzięki rozentuzjazmowanym inwestorom przez weekend spółka zyskała na wartości ponad 7,5 miliarda dolarów.
Wstępne wyniki letniej wyprzedaży Steam - 236 milionów dolarów przychodu
Jakub Błażewicz, 7 lipca 2016, 10:00
Siergiej Galjonkin, twórca strony SteamSpy, opublikował garść danych na temat zakończonej przed kilkoma dniami letniej wyprzedaży Steam. Według nich w trakcie tegorocznej edycji wydarzenia zakupiono 37 milionów gier, a łączny przychód wyniósł 236 milionów dolarów.
Coraz mniej pieniędzy zbieranych na gry wideo na Kickstarterze
Maciej Kowalczyk, 4 lipca 2016, 10:59
Firma ICO Partners opublikowała dane statystyczne dotyczące serwisu Kickstarter w pierwszej połowie 2016 roku. Przeanalizowano między innymi całkowitą liczbę projektów, współczynnik sukcesu czy zaksięgowane kwoty. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, zanotowano bardzo duży spadek ilości zebranych pieniędzy – aż o 60%.
Rynek gier wideo w 2016 roku - prognozy w raporcie firmy Newzoo
Kamil Zwijacz, 24 czerwca 2016, 14:13
Doczekaliśmy się kolejnego raportu od firmy Newzoo związanego z branżą gier wideo. Dowiedzieliśmy się z niego m.in., że polski rynek będzie wart w 2016 roku 439 milionów dolarów, co zapewni nam drugie miejsce w Europie Wschodniej.
Dystrybucja cyfrowa w maju - bardzo dobry wynik Overwatch
Jakub Błażewicz, 24 czerwca 2016, 10:50
Grupa analityczna SuperData opublikowała raport dotyczący dystrybucji cyfrowej w maju. Największym zwycięzcą (na PC) okazało się Overwatch, które przyniosło 269 milionów dolarów przychodu. W innych kategoriach prym wiodły Uncharted 4 (konsole), World of Warcraft (płatne MMO), League of Legends (free-to-play) i Monster Strike (mobilne).
Paradox Interactive na fali - 2015 rekordowym rokiem, a obecny zapowiada się jeszcze lepiej [news zaktualizowany]
Kamil Zwijacz, 21 czerwca 2016, 16:59
Fredrik Wester, szef firmy Paradox Interactive, wypowiedział się na łamach serwisu MCV o obecnej kondycji wydawcy. Okazało się, że dzięki grze Cities: Skylines 2015 rok był rekordowy pod względem przychodów, a obecny nie zapowiada się na gorszy, gdyż spory sukces zanotowały już Stellaris i Hearts of Iron IV.
Uncharted 4 i PlayStation 4 zdominowały amerykański rynek w maju
Adrian Werner, 10 czerwca 2016, 12:52
Maj na amerykańskim rynku gier należał do firmy Sony. Po raz kolejny najpopularniejszą konsolą okazało się PlayStaton 4, a wśród gier Uncharted 4: A Thief’ End nie dało żadnych szans konkurencji.
PC-towy rynek gier sieciowych osiągnie w tym roku wartość 19,8 mld dolarów
Kamil Zwijacz, 10 czerwca 2016, 10:56
Firma SuperData poinformowała w najnowszym raporcie, że wartość PC-towego rynku gier sieciowych (płatnych i free-to-play) w tym roku zbliży się do 20 miliardów dolarów, z czego za 1,8 miliarda dolarów obrotu odpowiadać będzie tylko jedna produkcja - League of Legends.
Nowe projekty Rockstar Games zostaną ujawnione już wkrótce
Adrian Werner, 19 maja 2016, 08:38
Firma Take-Two Interactive ujawniła swoje wyniki finansowe za rok rozliczeniowy 2016. Podczas konferencji wydawca zdradził, że już wkrótce ujawnione zostanie, nad czym pracuje obecnie studio Rockstar Games.
Ubisoft - wyniki The Division oraz Far Cry Primal lepsze niż oczekiwane
Jakub Błażewicz, 13 maja 2016, 13:05
Firma Ubisoft opublikowała raport finansowy za okres od 1 kwietnia 2015 roku do 31 marca 2016 roku. Francuski koncern odnotował bardzo dobrą sprzedaż w ostatnim kwartale minionego roku finansowego, głównie za sprawą udanej premiery Tom Clancy's The Division.
Kwietniowy raport NPD - Dark Souls III bezkonkurencyjne na amerykańskim rynku gier
Adrian Werner, 13 maja 2016, 10:00
W kwietniu amerykański rynek należał do Dark Souls III i PlayStation 4. Popularność tych produktów nie wystarczyła jednak, aby uchronić sprzedaż gier i konsol przed spadkami przychodów.