Electronic Arts na plusie; Titanfall sprzedał się w 7 mln egzemplarzy
Firma Electronic Arts ujawniła wyniki finansowe za pierwszy kwartał tego roku fiskalnego. Zdradzono też, że sprzedaż Titanfall przekroczyła 7 milionów egzemplarzy, zaś prognozowany wynik gier Titanfall 2 i Battlefield 1 to - odpowiednio - 9-10 i 15 mln sztuk. Poza tym Star Wars: Battlefront miał w tym okresie 6,6 miliona graczy.
Firma Electronic Arts opublikowała raport finansowy obejmujący pierwszy kwartał rozliczeniowy tego roku fiskalnego, czyli okres od 1 kwietnia do 30 czerwca. Wydawca zastrzegł, że przekazane wyniki nie są jeszcze ostateczne, ale nie powinny ulec dużym zmianom.
W ciągu tych trzech miesięcy przychody wyniosły 1,271 mld dolarów, czyli trochę więcej niż 1,250 mld, jakie przewidywały wewnętrzne prognozy firmy. Co ciekawe, tylko 46% uzyskanej sumy pochodziło ze sprzedaży pudełkowej, resztę wygenerowała dystrybucja cyfrowa, mikropłatności i różnego rodzaju abonamenty. Natomiast zysk zamknął się w kwocie 440 mln dolarów.
Electronic Arts podało także prognozowane wyniki za cały rok rozliczeniowy, który dobiegnie końca 31 marca 2017 r. Firma spodziewa się, że przychody wyniosą 4,750 mld dolarów, a zyski 809 mln.
Ponadto podczas konferencji omawiającej sprawozdanie finansowe analitycy zadali pytania, na które otrzymali ciekawe odpowiedzi. W ten sposób dowidzieliśmy się, że sprzedaż Titanfall przekroczyła 7 mln egzemplarzy, a w przypadku kontynuacji firma spodziewa się wyniku na poziomie 9-10 mln. Z kolei prognozy w stosunku do Battlefielda 1 zakładają, że gra rozejdzie się w 15 mln sztuk. Tym samym ostatnie miesiące tego roku zapowiadają się dla Electronic Arts bardzo obficie.
Wydawca pochwalił się również innymi liczbami. W pierwszym kwartale rozliczeniowym w różne odsłony serii Battlefield bawiło się 11,5 mln użytkowników, a w Star Wars: Battlefront 6,6 mln. Natomiast baza osób opłacających abonament EA Access wzrosła dwukrotnie w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. Ponadto statystyczny fan mobilnego Star Wars: Galaxy of Heroes spędzał przy tej grze średnio 2,5 godziny dziennie.