Ubisoft ujawnia wyniki finansowe oraz liczbę graczy w swoich sieciowych produkcjach
Podczas spotkania z inwestorami firma Ubisoft ujawniła wyniki finansowe za drugi kwartał roku fiskalnego 2017 i ogłosiła, że każda z jej najważniejszych gier sieciowych - The Division, Rainbow Six: Siege oraz The Crew - ma ponad 10 milionów zarejestrowanych użytkowników.
Podczas wczorajszego spotkania z inwestorami firma Ubisoft ujawniła, że nie zadowala jej liczba zamówień przedpremierowych zapowiedzianej na 15 listopada gry Watch Dogs 2. To jednak chyba jedyny powód do zmartwień, bo francuska korporacja podała również liczbę graczy w swoich najważniejszych sieciowych tytułach, radzących sobie wyjątkowo dobrze, oraz wyniki finansowe za drugi kwartał roku fiskalnego 2017.
Najbliższe premiery Ubisoftu:
- Watch Dogs 2 – 15 listopada
- Steep – 2 grudnia
- For Honor – luty 2017
- Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands, South Park: The Fractured But Whole – marzec 2017
Mowa tutaj o trzech produkcjach: tegorocznym Tom Clancy's The Division, Tom Clancy's Rainbow Six: Siege z ubiegłego roku oraz The Crew sprzed dwóch lat. Według danych Ubisoftu każda z tych pozycji ma ponad 10 milionów zarejestrowanych użytkowników, zaś ogólna miesięczna liczba grających wzrosła o 44% w porównaniu do wyników sprzed dwunastu miesięcy. Dodatkowo ostatnia łatka do The Division, oznaczona numerem 1.4, na nowo rozbudziła zainteresowanie tą produkcją – aktywność graczy zwiększyła się aż o 51%. Według prezesa firmy, Yvesa Guillemota, to dowód na sukces polityki biznesowej francuskiego giganta: „Tworzymy silne marki o długiej żywotności, zaś podział na wiele zespołów subsydiarnych pozwala na regularne wydawanie nowych gier”.
Na spotkaniu ujawniono także, że przychody w drugim kwartale roku fiskalnego 2017 wyniosły 281,4 miliona euro. Z tej sumy 202,6 miliona – aż 72% – to pieniądze zarobione na dystrybucji cyfrowej (w tym DLC). Dodatkowo kwotę 256,4 miliona euro zapewniła Ubisoftowi sprzedaż starszych tytułów. „Doskonałe wyniki w drugim kwartale, a także szybka poprawa dochodowości przez pierwsze sześć miesięcy roku fiskalnego, to dowód na odpowiednią strategię firmy w stosunku do dystrybucji cyfrowej oraz gier sieciowych” - podsumował te statystyki Guillemot.