Raport finansowy Activision Blizzard - Overwatch z 20 milionami graczy
Firma Activision Blizzard ujawniła najnowszy raport finansowy. W trzecim kwartale bieżącego roku podatkowego firma zarobiła 1,57 miliarda dolarów, przede wszystkim z transakcji z poziomu gry. Odnotowano też wzrost zainteresowania wieloma produkcjami giganta, takimi jak strzelanka Overwatch, która dorobiła się 20 milionów graczy.
Koncern Activision Blizzard opublikował raport finansowy za trzeci kwartał bieżącego roku podatkowego, obejmujący okres od 1 lipca do 30 września. Te trzy miesiące okazały się bardzo udane dla firmy – odnotowano 1,57 miliarda dolarów przychodu, czyli o 58% więcej niż w tym samym okresie rok temu (a zarazem tyle samo, co w poprzednim kwartale tego roku podatkowego). Największe znaczenie miały – znowu – transakcje z poziomu gry, które przyniosły miliard dolarów przychodu. Samo Call of Duty zarobiło w ten sposób dwa razy więcej w porównaniu z kwartałem lipiec-wrzesień 2015 roku. Również DLC do najbardziej dochodowej serii Activision cieszyły się ponad dwukrotnie większą popularnością niż rok temu.
Równie dobrze poradziły sobie marki Blizzard Entertainment. Overwatch osiągnęło wynik 20 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie w najkrótszym czasie w historii Activision-Blizzard. Ponadto nowa marka Zamieci wciąż przoduje w koreańskich kafejkach internetowych, gdzie od momentu premiery sumarycznie zajmuje pierwszą pozycję wśród najpopularniejszych produkcji pod względem czasu spędzanego w grze. Świetnie poradziły sobie także dwa inne tytuły amerykańskiego wydawcy: World of Warcraft oraz Hearthstone: Heroes of Warcraft. Dodatek Legion, który – jak informowano wcześniej – kontynuował tradycję rozszerzeń do WoW-a i już w dniu premiery rozszedł się w 3,3 miliona egzemplarzy, jak zwykle przyczynił się do wzrostu zainteresowania grą, zwiększając liczbę aktywnych użytkowników miesięcznie o 30%. Rekordowa okazała się też frekwencja w darmowej karciance Blizzarda, która w stosunku do drugiego kwartału ubiegłego roku finansowego przyciągnęła o kilkadziesiąt procent więcej graczy miesięcznie.
W raporcie odnotowano też większą popularność Destiny (w związku z premierą dodatku Rise of Iron) oraz lekki spadek grających miesięcznie w tytuły firmy King (wykupionej przez Activison-Blizzard rok temu). Nie zmienia to faktu, że wielka trójca mobilnego giganta – poszczególne odsłony podserii Candy Crush Saga – jedenasty miesiąc z rzędu pozostaje w pierwszej dwudziestce najlepiej zarabiających produkcji tego typu. Nie wpłynęło to jednak na ogólny wzrost liczby osób grających w tytuły spółki, które przyciągały 482 milionów graczy miesięcznie. Choć King zaliczył gorszy wynik (394 miliony grających), zarówno Blizzard, jak i Activision odnotowały poprawę: mniejszą w przypadku Activision (18% z roku na rok), ogromną dla Zamieci, która z 42 milionami osób miesięcznie podwoiła swój wynik z zeszłego roku.