autor: Kamil Zwijacz
Seria Metal Gear rozeszła się w ponad 49 milionach egzemplarzy
Konami pochwaliło się w najnowszym raporcie finansowym, że sprzedaż serii Metal Gear przekroczyła nakład 49 milionów egzemplarzy. Sama firma osiągnęła natomiast w minionym kwartale finansowym ok. 89 milionów dolarów zysku.
Konami opublikowało wyniki finansowe za okres 1 kwietnia – 30 czerwca bieżącego roku. Prawdopodobnie najciekawszą informacją zamieszczoną w raporcie jest ta dotycząca popularności serii Metal Gear, która do końca marca bieżącego roku rozeszła się w 49,2 milionach egzemplarzy. Nie wiemy jak wygląda szczegółowy podział na poszczególne odsłony, ale pewnym jest, że przynajmniej 6 milionów egzemplarzy przypada na Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.
Z pozostałych szczegółów warto wspomnieć o samej kondycji Konami, która jest całkiem niezła. Firma co prawda zanotowała 3,5% spadek przychodów względem tego samego okresu poprzedniego roku, do 49,4 miliardów jenów (około 481 milionów dolarów), ale za to zysk znacznie wzrósł (nieco ponad 40%), z 6,4 miliardów jenów do 9,1 miliardów jenów (około 89 milionów dolarów). Największy wpływ na dobre rezultaty miała sprzedaż w cyfrowej dystrybucji, która odpowiada za 25,1 miliardów jenów (około 246 milionów dolarów), czyli ponad połowę całego przychodu firmy.
Cykl Metal Gear został zapoczątkowany w 1987 roku grą o tym samym tytule. W kolejnych latach doczekaliśmy się szeregu odsłon na konsole PlayStation, PlayStation 2, Xbox 360, PSP, PC-ty czy też najnowsze PlayStation 4 i Xbox One. Ostatnią częścią jest wydane we wrześniu 2015 roku Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, które w marcu 2014 roku doczekało się prologu zatytułowanego Metal Gear Solid V: Ground Zeroes. Podczas zabawy gracze wcielają się w Punished Snake’a. Budzi się on po kilku latach śpiączki, staje na czele armii Diamond Dogs i zaczyna ścigać terrorystów, którzy doprowadzili do wielu nieszczęść.
Choć Konami twierdzi, że marka w przyszłości będzie rozwijana, tak niestety odbywać się to będzie już bez udziału Hideo Kojimy, który pożegnał się ze swoim wieloletnim pracodawcą w zeszłym roku. Obecnie „ojciec” cyklu, wraz ze swoją ekipą Kojima Productions, pracuje nad Death Stranding – grą tworzoną we współpracy z firmą Sony.