Sukces FIFA 17 i Battlefield 1 - raport finansowy Electronic Arts
Koncern Electronic Arts opublikował raport z drugiego kwartału bieżącego roku finansowego, zakończonego 30 września. Zgodnie z wcześniejszymi prognozami firma odnotowała stratę, ale okazała się ona mniejsza, niż przewidywano. Pochwalono się też sporą popularnością gry FIFA 17, jak również wydanego w październiku Battlefield 1.
Firma Electronic Arts opublikowała raport finansowy za okres od 1 lipca do 30 września. Koncern odnotował przychód netto rzędu 898 milionów dolarów według ogólnie akceptowalnych zasad rachunkowości (tzw. GAAP), z czego aż 63% (566 milionów dolarów) pochodziło z segmentu cyfrowego, uwzględniającego zarówno sprzedaż gier, jak i mikrotransakcje. Co prawda, przełożyło się to na stratę wynoszącą 38 milionów dolarów, lecz i tak jest to wynik lepszy, niż przewidywano w poprzednim raporcie. Andrew Wilson, prezes Electronic Arts, przypisał to m.in. bardzo dobremu wynikowi FIFA 17. Nie podano konkretnych danych, ale nowa odsłona piłkarskiej serii przyciągnęła w pierwszym tygodniu o 20% więcej graczy niż poprzednia część. Równie dobrze poradziła sobie FIFA Mobile, która w sklepie App Store zdołała zdobyć pierwszą pozycję w zestawieniach gier z kategorii „darmowe” w 138 krajach.
Wilson wspomniał też o ogromnej popularności wydanego w październiku Battlefield 1, mimo problemów z serwerami oraz niedawnej wpadce z – jak stwierdzono w przepraszającym oświadczeniu – „nieczułym” wpisem na Twitterze. Długo wyczekiwana pierwszowojenna odsłona serii strzelanek studia DICE prawie dwukrotnie przebiła Battlefield 4 pod względem liczby grających w pierwszym tygodniu, a – jak czytamy w raporcie – zainteresowanych wciąż przybywa. Ponadto poinformowano, że materiały powiązane z grą były oglądane w serwisie YouTube ponad 100 milionów razy. Zwrócono też uwagę na wysokie oceny Titanfall 2, choć według źródeł gra poradziła sobie gorzej od poprzedniczki w pierwszym tygodniu po premierze. Być może konkretne dane na temat wyników tych produkcji znajdziemy w raporcie za bieżący kwartał.
Spory udział w uzyskaniu lepszego wyniku finansowego w minionym kwartale miały produkcje mobilne, takie jak wspomniana wcześniej FIFA Mobile oraz Star Wars: Galaxy of Heroes. Ten ostatni tytuł wygenerował 100 milionów dolarów przychodu i może pochwalić się ponad 30 milionami pobrań od premiery, zainteresowaniem grających (średnio 2,5 godziny zabawy dziennie), a także prawie milionem recenzji w sklepie Google Play. W tekście wspomniano też, że z produkcjami mobilnymi oraz konsolowymi od EA Sports zapoznały się ponad 43 miliony graczy. Poniżej możecie zobaczyć infografikę, na której zaprezentowano niektóre z ciekawszych informacji.