Raport finansowy Activision Blizzard - Overwatch z 15 milionami graczy oraz Overwatch World Cup
Firma Activision Blizzard opublikowała raport finansowy za okres od kwietnia do czerwca tego roku, w którym koncern odnotował 1,57 miliarda dolarów przychodu. Pochwalono się też 15 milionami graczy w Overwatch, a także zapowiedziano międzynarodowe mistrzostwa Overwatch World Cup.
Koncern Activision Blizzard opublikował raport finansowy za miniony kwartał, tj. okres od 1 kwietnia do 30 czerwca. Firma kontynuuje dotychczasowy trend i po raz kolejny odnotowała bardzo dobry wynik, wypracowując 1,57 miliarda przychodu – o połowę więcej, niż w tym samym okresie rok temu. Spory w tym udział miała dystrybucja cyfrowa, która przyniosła aż 1,14 miliarda dolarów – ponad dwukrotnie więcej, niż w drugim kwartale 2015 roku, tym samym osiągając najwyższy wynik kwartalny w historii koncernu. To z kolei zasługa m.in. arcypopularnych produkcji Blizzarda, w tym sieciowego FPS-a Overwatch. Jak donoszą twórcy raportu, pierwsza od lat nowa marka Zamieci dorobiła się 15 milionów graczy i stała się najlepiej sprzedającą się grą pecetową w historii, detronizując poprzednią produkcję firmy – Diablo III. Co więcej, gracze spędzili łącznie 500 milionów godzin na potyczkach w świecie Overwatch.
Bardzo dobrze poradziły sobie też karcianka Hearthstone: Heroes of Warcraft (rekord liczby użytkowników w minionym kwartale) oraz World of Warcraft, którego nadchodzący dodatek – Legion – zgodnie z tradycją osiągnął znakomity wynik w przedsprzedaży i przyczynił się do powrotu graczy do tego bądź co bądź stareńkiego tytułu. W raporcie odnotowano też większe zainteresowanie strzelanką Destiny (która w kwietniu doczekała się nowej aktualizacji) oraz ogromny wzrost popularności sceną e-sportową serii Call of Duty, z liczbą wyświetleń powiązanych materiałów rzędu 33 milionów, a więc pięć razy większą niż w zeszłym roku. Ponadto zarówno Blizzard, jak i Activision osiągnęły rekordową liczbę aktywnych użytkowników miesięcznie (MAU) – odpowiednio 33 miliony i 49 milionów – a dla całego koncernu (łącznie z wykupioną w zeszłym roku firmą King.com, producentem Candy Crush Saga) wartość ta wyniosła 491 milionów.
Tyle w kwestii samego raportu, jednak wypada jeszcze wspomnieć o inicjatywie Blizzarda w związku ze wspomnianym Overwatch. Firma zapowiedziała bowiem Overwatch World Cup – międzynarodowe zawody, w których zmierzą się drużyny z sześćdziesięciu państw. W czwartek 11 sierpnia gracze wezmą udział w głosowaniu na reprezentantów swojego kraju spośród kandydatów wybranych przez Blizzarda, uwzględniających zarówno profesjonalistów, jak i osoby, które wyróżniły się w rankingu oraz popularnych strimerów. Następnie rozpoczną się wrześniowe eliminacje w systemie pucharowym, w ramach których gracze rozegrają mecze na zasadzie „najlepszy z trzech”, a 16 wyłonionych drużyn (w tym sześć z krajów europejskich) zmierzy się ze sobą w trakcie tegorocznej edycji BlizzConu (4-5 listopada). Co prawda, nie przewidziano żadnej puli nagród na to wydarzenie, aczkolwiek zespoły mogą liczyć na pewne wynagrodzenie oraz – rzecz jasna – darmową podróż na imprezę. Więcej informacji na temat Overwatch World Cup znajdziecie w linku powyżej.