Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 sierpnia 2024, 11:50

Elden Ring: Shadow of the Erdtree zarobiło dla Bandai Namco ogromną sumę pieniędzy

Bandai Namco ma powody do świętowania, głównie dzięki popularności Elden Ring: Shadow of the Erdtree.

Źródło fot. FromSoftware / Bandai Namco.
i

Elden Ring: Shadow of the Erdtree to – ku zaskoczeniu nikogo – wielki hit FromSoftware. Firma Bandai Namco podsumowała miniony kwartał fiskalny, a choć nie podano w dokumencie zaktualizowanych wyników sprzedaży, dodatek do Elden Ring został wymieniony jako główny powód znakomitych rezultatów firmy za trzymiesięczny okres zakończony 31 czerwca.

Ogólny zysk operacyjny wydawcy wzrósł o 57,3% rok do roku (do ponad 44 miliardów jenów, czyli 299 milionów dolarów), co samo w sobie jest bardzo dobrym wynikiem. Jednakże rzut oka do szczegółowych danych udostępnionych przez Bandai Namco zdradza, że w przypadku cyfrowego segmentu rozrywkowego mowa o ponad pięciokrotnym wzroście zysków operacyjnych (o 553%) w porównaniu do poprzedniego roku fiskalnego (do blisko 100 mln dolarów).

Firma odnotowała też znaczny wzrost przychodów netto (o 24,8%), do poziomu 280,6 mld jenów, czyli ok. 1,9 mld dolarów.

Shadow of the Erdtree zadebiutowało dopiero 21 czerwca, ale zamówienia przedpremierowe ruszyły już w marcu. Skądinąd wiemy, że dodatek do przeboju firmy FromSoftware sprzedał się znakomicie, a raport finansowy Bandai Namco jest tego kolejnym potwierdzeniem.

Na marginesie: studio FromSoftware wypuściło nową łatkę do Elden Ringa. Wersja 1.13.2 osłabiła jednego NPC, który zadawał graczom o wiele więcej obrażeń niż powinien i naprawiono niedostępność inwazji w jednym z regionów gry. Pełną listę usuniętych usterek znajdziecie na oficjalnej stronie gry.

  1. Recenzja gry Elden Ring: Shadow of the Erdtree – temu obrazowi nawet drobne rysy nie odbiorą uroku
  2. Elden Ring – poradnik do gry

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej