mikropłatności - newsy i ciekawostki (5)
CS:GO – skórka sprzedana za rekordową cenę 100 tys. dolarów
Bartosz Świątek, 7 lipca 2020, 10:50
Według doniesień Internauty o ksywie ohnePixel chiński kolekcjoner zapłacił 100 tys. dolarów za skórkę StatTrak M4A4 (Howl) do gry Counter-Strike: Global Offensive. Jest to najdroższy przedmiot tego typu w historii.
Twórcy Crash Bandicoot 4 zapewniają o braku mikropłatności
Adrian Werner, 1 lipca 2020, 08:39
Studio Toys for Bob zdementowało plotki, zapewniając, że w grze Crash Bandicoot 4: It's About Time nie pojawią się mikropłatności.
Crash Bandicoot 4 będzie miał mikropłatności
Adrian Werner, 29 czerwca 2020, 09:56
Dzięki profilowi Crash Bandicoot 4: It's About Time w Microsoft Store dowiedzieliśmy się, że w grze pojawią się mikropłatności. Wśród nich najpewniej znajdziemy alternatywne skórki dla postaci.
Mikropłatności rządzą; sprzedaż gier schodzi na drugi plan
Adrian Werner, 26 czerwca 2020, 10:22
Według analityków Newzoo w tym roku aż 74% przychodów branży będzie pochodziło z mikropłatności. Sprzedaż pełnych wersji gier zapewni tylko 21%.
Valorant - gracze narzekają na ceny zestawów skinów
Paweł Woźniak, 15 czerwca 2020, 14:43
Gracze Valoranta cały czas narzekają na wygórowane ceny zestawów kosmetycznych, zawierających tematyczne skórki broni. Według sporej części społeczności przedmioty te nie są warte swojej ceny. Za najnowszy trzeba zapłacić ponad 300 złotych.
ESRB będzie informować o losowych mikrotransakcjach
Paweł Woźniak, 14 kwietnia 2020, 13:58
ESRB, czyli organizacja zajmująca się przyznawaniem grom kategorii wiekowych na rynku amerykańskim oraz kanadyjskim, wprowadza nowe oznaczenie. Dzięki niemu gracze będą wiedzieć, czy dany tytuł zawiera jakiekolwiek formy losowych mikropłatności.
Pay2Win w CoD: Warzone? Afera wokół skórki do broni
Miłosz Szubert, 6 kwietnia 2020, 12:45
Kolejne kontrowersje w społeczności Call of Duty: Warzone. Gracze zauważyli, że jedna z broni jest skuteczniejsza, gdy ma na sobie skórkę, którą można zdobyć jedynie poprzez kupno Karnetu Bojowego.
Gabe Newell o początkach platformy Valve i rynku Steam
Miłosz Szubert, 23 marca 2020, 11:45
W wywiadzie dla magazynu Edge Gabe Newell, szef Valve Corporation, zdradził, jak pojawił się pomysł stworzenia platformy Steam. Powiedział on także co nieco o inspiracjach powstania Steam Workshop oraz narodzinach handlu przedmiotami z Team Fortress 2 i innych gier.
Valorant bez lootboxów i przedmiotów pay to win
Oliwer Stanisławski, 6 marca 2020, 09:20
Zespół pracujący nad Valorant zdradził szczegóły dotyczące systemu mikrotransakcji. Twórcy League of Legends w dalszym ciągu nie ujawnili daty premiery swojego najnowszego tytułu.
Dead or Alive 6 - mikrotransakcje doprowadzone do absurdu
Jakub Błażewicz, 2 marca 2020, 20:20
W Dead or Alive 6 na konsolę PlayStation 4 pojawiła się możliwość zmiany koloru włosów postaci. To jednak nie ucieszyło graczy, bo wiąże się ona z kontrowersyjnym systemem mikrotransakcji.
CS:GO - patch z nowymi celownikami i naszywkami
Paweł Woźniak, 25 lutego 2020, 13:00
Do CS:GO trafiła nowa aktualizacja wprowadzająca m.in. kolejny rodzaj przedmiotów kosmetycznych (naszywki) oraz opcję personalizacji celowników. Oprócz tego patch dostarczył także szereg mniejszych usprawnień.
Sprzedaż GTA 5 przekroczyła 120 mln, a RDR2 - 29 mln
Adrian Werner, 7 lutego 2020, 10:07
Firma Take-Two Interactive opublikowała nowy raport finansowy. Poza danymi o przychodach i zyskach w dokumencie znalazły się wyniki sprzedaży gier studia Rockstar Games. Dowiedzieliśmy się, że Grand Theft Auto 5 znalazło już ponad 120 mln nabywców, a Red Read Redemption 2 – 29 mln.
EA zbija fortunę na mikropłatnościach
Adrian Werner, 31 stycznia 2020, 09:15
Firma Electronic Arts poinformowała, że w ostatnim kwartale 2019 roku zarobiła prawie miliard dolarów na mikropłatnościach. Odpowiadają one za ponad połowę wszystkich przychodów wydawcy.
Nintendo uzyskało miliard dolarów przychodu z produkcji mobilnych
Jakub Błażewicz, 29 stycznia 2020, 19:50
Grupa analityczna Sensor Tower ujawniła wyniki finansowe mobilnych gier firmy Nintendo. Produkcje pokroju Super Mario Run, Fire Emblem Heroes czy Mario Kart Tour przyniosły spółce miliard dolarów przychodu.
Doom Eternal bez mikropłatności
Bartosz Woldański, 27 stycznia 2020, 18:00
Producent Doom Eternal potwierdził, że gra nie będzie miała żadnych mikropłatności. Strzelanina FPP od studia id Software ma być kompletną produkcją, oferującą pełne doświadczenie bez potrzeby wydawania dodatkowych pieniędzy.
Służba zdrowia w Anglii: lootboksy narażają dzieci na uzależnienie od hazardu
Paweł Woźniak, 19 stycznia 2020, 14:02
Dyrektorka służby zdrowia w Anglii ds. zdrowia psychicznego, Claire Murdoch, twierdzi, że lootboksy w grach wideo narażają dzieci na ryzyko nabawienia się uzależnienia od hazardu. Tym samym wzywa firmy stojące za tego typu produkcjami o podjęcie odpowiednich działań.
Gracz wydał 5,5 mln złotych na postać w grze. Jego kolega sprzedał ją za 2 tys.
Bartosz Świątek, 26 listopada 2019, 13:15
Chiński gracz wydał 8-10 mln juanów na rozwijanie postaci w grze Justice Online. Udostępnił bohatera znajomemu, a kiedy chciał go odzyskać, kolega stwierdził, że sprzeda mu go w domu aukcyjnym. Niestety, omyłkowo wpisał cenę bez kilku zer. W efekcie heros został nabyty przez kogoś innego za ułamek kwoty, która została w niego włożona.
CD Projekt RED rozważa monetyzację trybu multiplayer w Cyberpunku 2077
Paweł Woźniak, 24 listopada 2019, 13:11
Podczas ostatniej telekonferencji finansowej firmy CD Projekt zdradzono, że tryb multiplayer w Cyberpunku 2077 jest już na wczesnym etapie tworzenia. Dowiedzieliśmy się również, że rozważane jest wdrożenie do niego przemyślanego systemu mikropłatności.
CS:GO - gracze płacą tysiące złotych za skiny z Operacji Shattered Web
Jakub Błażewicz, 20 listopada 2019, 16:38
Premiera Operacji Shattered Web w Counter-Strike: Global Offensive przyniosła ze sobą garść nowych skórek. Najwyraźniej gracze są nimi zachwyceni, bo najdroższy egzemplarz zakupiono na Steamie za ponad 5 tysięcy złotych.
Age of Empires 4 bez mikropłatności
Bartosz Świątek, 18 listopada 2019, 09:25
Dyrektor kreatywny Age of Empires 4 stwierdził, że gra nie będzie posiadała żadnego systemu mikropłatności. Możliwe natomiast, że doczekamy się dodatków - co ciekawe, nową zawartość mogą otrzymać także poprzednie odsłony cyklu.
CoD: Modern Warfare - pierwsza przepustka bitewna pojawi się w grudniu
Paweł Woźniak, 11 listopada 2019, 15:48
Podczas ostatniej telekonferencji dyrektor finansowy firmy Activision Blizzard zdradził, że pierwsza przepustka bitewna do gry Call of Duty: Modern Warfare pojawi się w grudniu tego roku. Nie wiadomo jednak jeszcze, ile będzie kosztować jej wersja z nagrodami w postaci przedmiotów kosmetycznych.
Fortnite dostaje zadyszki. Przychody z mikropłatności spadają
Jakub Błażewicz, 6 listopada 2019, 22:24
Firma SuperData opublikowała raport na temat wydatków z poziomu gier w bieżącym roku. Fortnite pozostaje wśród najlepiej zarabiających produkcji, ale zarówno on, jak i inne tytuły radzą sobie gorzej niż w poprzednich latach.
Valve wprowadziło zakaz handlu kluczami z CS:GO
Miłosz Szubert, 29 października 2019, 11:55
Firma Valve podjęła decyzję o zakazie odsprzedawania kluczy służących do otwierania skrzynek zdobywanych podczas zabawy w Counter-Strike: Global Offensive. Wszystko dlatego, że na rynku dochodziło do związanych z nimi przekrętów.
Call of Duty: Modern Warfare bez lootboksów i zrzutów
Adrian Werner, 14 października 2019, 11:56
Ludzie ze studia Infinity Ward uspokoili graczy, że w Call of Duty: Modern Warfare nie znajdziemy systemu lootboksów, jak również mechaniki zrzutów zaopatrzenia, przynajmniej w dniu premiery.
Twórca Cyberpunka 2077 o mikropłatnościach i konsolach nowej generacji
Bartosz Świątek, 14 października 2019, 11:39
Serwis GameSpot przeprowadził wywiad z Johnem Mamais - szefem krakowskiego oddziału CD Projekt RED, w którym powstaje mniej więcej 1/3 zawartości Cyberpunka 2077. W czasie rozmowy poruszono m.in. tematy mikropłatności, konsol nowej generacji, a także presji związanej z pracą nad tak wyczekiwaną grą.
Mario Kart Tour nadal dominuje - ponad 90 mln pobrań w tydzień
Miłosz Szubert, 3 października 2019, 11:50
W pierwszy tydzień od premiery przeznaczoną na urządzenia mobilne darmową grę wyścigową Mario Kart Tour ściągnięto przeszło 90 milionów razy. To najlepszy wynik produkcji firmy Nintendo na tym rynku.
CS:GO - francuscy gracze otrzymali skaner do prześwietlania lootboksów, niestety jest haczyk
Bartosz Świątek, 2 października 2019, 10:05
Francuscy gracze Counter-Strike: Global Offensive mają teraz możliwość - a nawet obowiązek - skanowania skrzynek ze sprzętem przed ich zakupem. Funkcja prawdopodobnie trafiła do gry w związku z planowanymi zmianami prawa antyhazardowego, a korzystanie z niej jest objęte poważną restrykcją.
CoD: Modern Warfare traci pre-ordery przez kontrowersje? Plotki z Activision
Dariusz Matusiak, 30 września 2019, 10:48
Activision i Infinity Ward ponownie omawiają formułę mikrotransakcji w nadchodzącym Call of Duty: Modern Warfare. Ostatnie przecieki spowodowały ponoć znaczny odpływ zamówień przedpremierowych.
Jeden z najdroższych statków w Star Citizen sprzedany w kilka sekund
Konrad Serafiński, 28 września 2019, 10:00
Niemiecki serwis GameStar donosi, że jeden z najdroższych w historii statków kosmicznych z gry Star Citizen sprzedał się w zaledwie kilka sekund od pojawienia się w sklepie. Maszyna kosztowała około 4500 złotych.
Mario Kart Tour to rekordowy mobilny debiut z chciwymi mikropłatnościami
Jakub Błażewicz, 27 września 2019, 20:27
Niedawny debiut Mario Kart Tour okazał się rekordowy wśród produkcji mobilnych, z łatwością przebijając wynik dotychczas niepokonanego Pokemon GO. Niestety, sukces gry przyćmiło zamieszanie wokół wyjątkowo dotkliwych mikrotransakcji.
Przecieki: mikropłatności w CoD Modern Warfare nie będą tylko kosmetyczne
Bartosz Faryna, 26 września 2019, 19:35
W sieci pojawiły się przecieki z wiarygodnego źródła, jakoby w Call of Duty: Modern Warfare miały być obecne mikrotransakcje, i to nie tylko te kosmetyczne. W skrzynkach gracze znajdą jakoby wiele rodzajów broni wraz z kosmetycznymi dobrami.
Sea of Thieves otwiera sklep z mikrotransakcjami
Michał Kułakowski, 13 września 2019, 19:40
Zgodnie z zapowiedziami, Sea of Thieves udostępnia graczom sklep z mikrotransakcajmi. W jego ofercie znajdują się zwierzaki, emotki oraz przedmioty kosmetyczne. Za najdroższy dostępny zestaw, w którego skład wchodzą elementy konstrukcyjne naszego okrętu, musimy zapłacić około 125 zł.
Fallout 76 – gracze wściekli z powodu wysokiej ceny lodówki
Bartosz Faryna, 12 września 2019, 12:45
Bethesda znalazła kolejny sposób, aby wkurzyć tych kilka osób, które wiernie trwają przy Falloucie 76. Tym razem w perfidny sposób wykorzystano pomysł graczy na wprowadzenie do gry lodówki, w której można przechowywać jedzenie.
NBA 2K20 to druga najgorzej oceniona gra na Steam
Bartosz Świątek, 11 września 2019, 10:30
W zaledwie 6 dni, które minęły od premiery, NBA 2K20 stało się drugą najgorzej ocenianą przez graczy produkcją na Steamie. Winę za to ponosi kontrowersyjny system mikropłatności - gra jest często określana mianem symulatora hazardu. Gracze narzekają też na bugi oraz niewielką liczbę zmian względem poprzedniej części.
NBA 2K20 z dobrymi recenzjami mediów branżowych i słabymi graczy
Adrian Werner, 9 września 2019, 09:09
Kilka dni po premierze jasnym jest, że NBA 2K20 zostało ciepło przyjęte przez media branżowe. Inna jest reakcja samych graczy, którzy zasypali serwis Steam negatywnymi recenzjami.
Star Wars Battlefront 2 z wyróżnieniem w Księdze rekordów Guinnessa
Konrad Hazi, 7 września 2019, 10:20
Star Wars Battlefront 2 od Electronic Arts doczekał się wyróżnienia w Księdze rekordów Guinnessa. Wszystko za sprawą komentarza jednego z przedstawicieli wydawcy, którego wpis broniący mikrotransakcji zebrał ponad 683 tysiące minusów na Reddicie.
PEGI pod ostrzałem za brak ostrzeżenia o hazardzie dla NBA 2K20
Jakub Błażewicz, 2 września 2019, 17:32
Europejskie PEGI wypowiedziało się w sprawie kontrowersji wokół naszpikowanego mikropłatnościami zwiastuna NBA 2K20. Według obecnych kryteriów organizacji gra nie zawiera elementów hazardowych. Trwają jednak dyskusje na ten temat.
NBA 2K20 - zwiastun trybu MyTeam to mikropłatnościowy koszmar
Adrian Werner, 29 sierpnia 2019, 09:30
Do sieci trafił zwiastun trybu MyTeam w NBA 2K20. Filmik koncentruje się na mikropłatnościach i bardziej przypomina reklamę kasyna niż gry koszykarskiej.
Star Citizen otrzyma statek wyceniony na 2600 złotych
Bartosz Świątek, 26 sierpnia 2019, 12:12
Symulator kosmiczny Star Citizen od studia Cloud Imperium Games otrzyma kolejny duży statek, który można nabyć za prawdziwe pieniądze. Okręt nazwany Aegis Nautilus ma dość niszowy charakter, wymaga wprowadzenia do gry zupełnie nowej mechaniki i został wyceniony na - bagatela - 675 dolarów (ponad 2600 zł).
Kerbal Space Program 2 bez lootboxów i ekskluzywności w Epic Games Store
Jakub Błażewicz, 22 sierpnia 2019, 11:07
Studio Startheory zdradziło kolejne szczegóły na temat Kerbal Space Program 2. W grze nie uświadczymy lootboksów, a sam tytuł nie będzie czasowym tytułem ekskluzywnym dla Epic Games Store.
Wielki sukces kasyna w GTA 5. Gry F2P na PC i konsolach łapią zadyszkę
Jakub Błażewicz, 21 sierpnia 2019, 17:00
Kolejny miesiąc to kolejny raport grupy SuperData na temat dystrybucji cyfrowej. W lipcu GTA V zaliczyło najlepszy miesiąc od debiutu, produkcje battle royale mają za sobą przyzwoity okres, a gry Nintendo sprzedawały się jak ciepłe bułeczki. Natomiast słabo wypadły tytuły F2P na platformach stacjonarnych.
Twórcy Apex Legends przepraszają za mikrotransakcje
Jakub Błażewicz, 18 sierpnia 2019, 13:19
Studio Respawn Entertainment opublikowało komunikat w związku z wydarzeniem Żelazna Korona w grze Apex Legends. Twórcy przeprosili za nowe mikrotransakcje oraz zapowiedzieli pewne zmiany.
Apex Legends: tymczasowy tryb solo i drogie mikropłatności
Bartosz Faryna, 14 sierpnia 2019, 17:10
W Apex Legends ruszyło wydarzenie Żelazna Korona, a wraz z nim tymczasowy tryb solo, w którym naprzeciw siebie staje 60 graczy w formule battle royale. Oprócz tego twórcy wprowadzili zestaw nowych przedmiotów do zdobycia, w tym legendarny toporek, za którego trzeba słono zapłacić.
League of Legends - Riot wprowadza system płatnych osiągnięć i wywołuje burzę
Bartosz Faryna, 14 sierpnia 2019, 12:00
Wraz z aktualizacją 9.17 do League of Legends zawita system osiągnięć oparty na bohaterach – tzw. Patronowie. Nie byłoby w tym nic kontrowersyjnego, gdyby nie fakt, że jedynym sposobem na zdobycie zestawów osiągnięć jest zakup za wewnętrzną walutę, którą pozyskać można tylko za prawdziwe pieniądze.
Mikropłatności w Black Ops 4 są bardziej dochodowe od tych w CoD: WWII
Bartosz Świątek, 9 sierpnia 2019, 10:22
System mikropłatności Call of Duty: Black Ops 4 generuje zauważalnie większe przychody od tego, który znalazł się w CoD: WWII. Ostatnia odsłona serii cieszy się też większą popularnością i przyciąga graczy do monitora na znacznie dłużej.
EA, Ubisoft, Blizzard i inni wydawcy zgadzają się na nowe zasady dotyczące lootboksów w grach
Paweł Woźniak, 9 sierpnia 2019, 10:11
Wielu wydawców gier (m.in EA, Ubisoft i Blizzard) zgodziło się na nowe zasady dotyczące lootboksów narzucone przez Sony, Microsoft oraz Nintendo.
Sony, Microsoft i Nintendo opracowują nową politykę wobec lootboxów
Jakub Błażewicz, 7 sierpnia 2019, 19:33
Organizacja Entertainment Software Association ujawniła, że Nintendo, Sony oraz Microsoft zamierzają zmienić politykę wobec lootboxów. Od przyszłego roku firmy narzucą obowiązek podawania informacji o szansach na pozyskanie konkretnych przedmiotów ze skrzynek w grach wydawanych na swoje konsole.
Rocket League wkrótce porzuci lootboksy
Adrian Werner, 7 sierpnia 2019, 11:58
Autorzy Rocket League poinformowali, że w tym roku z gry znikną lootboksy. Dzięki temu gracze zawsze będą wiedzieli, co kupują, bez konieczności wydawania pieniędzy w ciemno. Zmianę najpewniej zainspirowała firma Epic Games, która od niedawna jest właścicielem studia Psyonix.
Świetne wyniki Take-Two Interactive
Adrian Werner, 6 sierpnia 2019, 13:55
Ukazało się sprawozdanie finansowe firmy Take-Two Interactive za ubiegły kwartał. Wydawca uzyskał imponujące przychody, co jest głównie zasługą mikropłatności w Grand Theft Auto Online oraz Red Dead Online.
NBA 2K19 najlepiej sprzedającą się grą z serii, mikropłatności bardzo popularne
Adrian Werner, 6 sierpnia 2019, 11:39
NBA 2K19 rozeszło się w 12 mln egzemplarzy, co czyni z gry największy bestseller z tej serii. Produkcja zarabia również majątek na mikropłatnościach.