Dead or Alive 6 - mikrotransakcje doprowadzone do absurdu
W Dead or Alive 6 na konsolę PlayStation 4 pojawiła się możliwość zmiany koloru włosów postaci. To jednak nie ucieszyło graczy, bo wiąże się ona z kontrowersyjnym systemem mikrotransakcji.
Gdyby chcieć sporządzić listę najbardziej absurdalnych pomysłów z gier, niewykluczone, że poczesne miejsce zajęłyby co ciekawsze mikrotransakcje. Dość wspomnieć choćby słynną zbroję dla konia w The Elder Scrolls IV: Oblivion, która zyskała wieczną sławę. Do tych i innych przykładów dołącza firma Koei Tecmo z własnym kuriozalnym pomysłem. Jak donoszą liczni internauci, aktualizacja 1.60 dla gry Dead or Alive 6 wprowadziła możliwość płatnej zmiany… koloru włosów. Za jeden Premium Ticket (czyli około dolara) możemy wybrać barwę czupryny, loków etc. danego wojownika spośród 16. Co ważne, dotyczy to tylko wersji na konsolę PlayStation 4 (przynajmniej w chwili pisania tego tekstu).
Brzmi absurdalnie? Niestety, nie to jest w tym najgorsze. Płacimy bowiem dokładnie za to, co napisano: zmianę koloru na inny, a nie wykupienie go na stałe. Oznacza to, że musimy wydać dolara za każdym razem, gdy chcemy sprawdzić inną barwę włosów. Poza tym, aby przywrócić domyślny kolor dla danego bohatera, to musimy zapłacić ekstra 10 tysięcy monet w walucie w grze (zdobywanych za aktywną zabawę). Jakby tego było mało, dane o modyfikacji przechowywane są w ramach pliku zapisu gry. Jeśli więc z jakichś przyczyn stracimy go, znikną też wszystkie zmiany koloru fryzury, bez możliwości odzyskania ich. Nie licząc, rzecz jasna, ponownego „zakupu”.
Jak łatwo zgadnąć, gracze nie są zachwyceni, nawet mając w pamięci dotychczasowe wybryki twórców. Już cena przepustki sezonowej DoA 6 u wielu wywołała konsternację. Tym bardziej, że był to jedynie pierwszy sezon z czterech obecnie wydanych, a każdy kosztuje o wiele więcej, niż sama gra. Nie jest to też nowość dla fanów serii (rozszerzone wydanie piątej odsłony doczekało się DLC wartych łącznie ponad 3,6 tysiąca złotych) ani tym bardziej Koei Tecmo. Niemniej ostatni pomysł firmy może zapisać się w historii jako kolejny przykład „innowacyjnej” monetyzacji gier.
- Oficjalna strona gry Dead or Alive 6
- Zbroja dla konia i nie tylko – 7 wkurzających mikropłatności w singlowych grach