Mikropłatności rządzą; sprzedaż gier schodzi na drugi plan
Według analityków Newzoo w tym roku aż 74% przychodów branży będzie pochodziło z mikropłatności. Sprzedaż pełnych wersji gier zapewni tylko 21%.
Grupa analityczna Newzoo opublikowała tegoroczną edycję swojego cyklicznego raportu o stanie branży gier. Zawarto w nim wiele danych dotyczących obecnej kondycji rynku, jak i prognozy na najbliższe lata.
Mikropłatności to dominujące źródło przychodów z gier. Ich udział w 2023 roku wyniesie 77%
W tym roku gry mają przynieść 159,38 mld dolarów przychodu. W 2019 r. było to 145,7 mld, a Newzoo szacuje, że w 2023 r. kwota ta przekroczy 200 mld dolarów. Najszybciej rozwijającym się segmentem rynku są mikropłatności. W 2020 r. przypadnie na nie 74% pieniędzy wydawanych przez graczy, a za trzy lata udział ten wzrośnie do 77%.
Analitycy przewidują, że sprzedaż gier pudełkowych odpowiadać będzie w tym roku za 9% przychodów, a wersji cyfrowych – za 12%. Łącznie daje to tylko 21%, czyli ponad trzykrotnie mniej niż mikropłatności.
W 2020 roku 78,4 mld dolarów, czyli prawie połowa ogólnych przychodów branży, zostanie wygenerowane przez kraje azjatyckie.
Rok | 2018 r. | 2019 r. | 2020 r. | 2023 r. |
Przychody: | 138,5 mld USD | 145,7 mld USD | 159,3 mld USD | 200,8 mld USD |
Udział mikropłatności: | 70% | 73% | 74% | 74% |
Udział sprzedaży cyfrowej gier: | 13% | 13% | 12% | 11% |
Udział sprzedaży pudełkowej: | 12% | 10% | 9% | 7% |
Abonamenty konsolowe: | 3% | 3% | 4% | 4% |
Udział platform sprzętowych w przychodach w 2020 r.:
Kategoria: | Szacowane przychody w 2020 roku | Udział w przychodach całego rynku w 2020 r. | Zmiana przychodów w porównaniu z 2019 r. |
Gry na smartfony | 63,6 mld dolarów | 40% | +15,8% |
Gry konsolowe | 45,2 mld dolarów | 28% | +6,8% |
Gry pecetowe | 33,9 mld dolarów | 21% | +6,7% |
Gry na tablety | 13,7 mld dolarów | 9% | +2,7% |
Gry przeglądarkowe | 3 mld dolarów | 2% | -13,4% |
Gry przeglądarkowe są jedynym segmentem branży, który radzi sobie coraz gorzej. Pozostałe notują stałe wzrosty przychodów.
3 miliardy graczy w 2023 roku i inne statystyki
Newzoo przewiduje, że rynek gier będzie cały czas dynamicznie się rozwijał. Firma szacuje, że pod koniec roku liczba graczy na świecie wyniesie ponad 2,7 mld, a w 2023 r. przekroczy 3 mld.
Według analityków w tym roku 2,5 mld graczy będzie bawiło się na urządzeniach mobilnych, 1,3 mld na pecetach, a 0,8 mld na konsolach. Porównując te dane do ogólnej liczby grających, należy pamiętać, że wiele osób korzysta z kilku różnych typów platform sprzętowych.
Analitycy Newzoo zwrócili również uwagę na ciekawy trend. Według nich najpopularniejsze gry zaczynają obecnie pełnić funkcję podobną do mediów społecznoścowych, stając się miejscem wirtualnych interakcji wykraczających poza standardową rozgrywkę.