Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 czerwca 2020, 10:22

autor: Adrian Werner

Mikropłatności rządzą; sprzedaż gier schodzi na drugi plan

Według analityków Newzoo w tym roku aż 74% przychodów branży będzie pochodziło z mikropłatności. Sprzedaż pełnych wersji gier zapewni tylko 21%.

Mikropłatności rządzą; sprzedaż gier schodzi na drugi plan - ilustracja #1
Z raportu wyłania się obraz dynamicznie rozwijającej się branży, która najlepsze lata ma jeszcze przed sobą. (Źródło zdjęcia: Newzoo).

Grupa analityczna Newzoo opublikowała tegoroczną edycję swojego cyklicznego raportu o stanie branży gier. Zawarto w nim wiele danych dotyczących obecnej kondycji rynku, jak i prognozy na najbliższe lata.

Mikropłatności to dominujące źródło przychodów z gier. Ich udział w 2023 roku wyniesie 77%

W tym roku gry mają przynieść 159,38 mld dolarów przychodu. W 2019 r. było to 145,7 mld, a Newzoo szacuje, że w 2023 r. kwota ta przekroczy 200 mld dolarów. Najszybciej rozwijającym się segmentem rynku są mikropłatności. W 2020 r. przypadnie na nie 74% pieniędzy wydawanych przez graczy, a za trzy lata udział ten wzrośnie do 77%.

Analitycy przewidują, że sprzedaż gier pudełkowych odpowiadać będzie w tym roku za 9% przychodów, a wersji cyfrowych – za 12%. Łącznie daje to tylko 21%, czyli ponad trzykrotnie mniej niż mikropłatności.

W 2020 roku 78,4 mld dolarów, czyli prawie połowa ogólnych przychodów branży, zostanie wygenerowane przez kraje azjatyckie.

Rok

2018 r.

2019 r.

2020 r.

2023 r.

Przychody:

138,5 mld USD

145,7 mld USD

159,3 mld USD

200,8 mld USD

Udział mikropłatności:

70%

73%

74%

74%

Udział sprzedaży cyfrowej gier:

13%

13%

12%

11%

Udział sprzedaży pudełkowej:

12%

10%

9%

7%

Abonamenty konsolowe:

3%

3%

4%

4%

Udział platform sprzętowych w przychodach w 2020 r.:

Kategoria:

Szacowane przychody w 2020 roku

Udział w przychodach całego rynku w 2020 r.

Zmiana przychodów w porównaniu z 2019 r.

Gry na smartfony

63,6 mld dolarów

40%

+15,8%

Gry konsolowe

45,2 mld dolarów

28%

+6,8%

Gry pecetowe

33,9 mld dolarów

21%

+6,7%

Gry na tablety

13,7 mld dolarów

9%

+2,7%

Gry przeglądarkowe

3 mld dolarów

2%

-13,4%

Gry przeglądarkowe są jedynym segmentem branży, który radzi sobie coraz gorzej. Pozostałe notują stałe wzrosty przychodów.

3 miliardy graczy w 2023 roku i inne statystyki

Newzoo przewiduje, że rynek gier będzie cały czas dynamicznie się rozwijał. Firma szacuje, że pod koniec roku liczba graczy na świecie wyniesie ponad 2,7 mld, a w 2023 r. przekroczy 3 mld.

Według analityków w tym roku 2,5 mld graczy będzie bawiło się na urządzeniach mobilnych, 1,3 mld na pecetach, a 0,8 mld na konsolach. Porównując te dane do ogólnej liczby grających, należy pamiętać, że wiele osób korzysta z kilku różnych typów platform sprzętowych.

Analitycy Newzoo zwrócili również uwagę na ciekawy trend. Według nich najpopularniejsze gry zaczynają obecnie pełnić funkcję podobną do mediów społecznoścowych, stając się miejscem wirtualnych interakcji wykraczających poza standardową rozgrywkę.

  1. Oficjalna strona Newzoo

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej