Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 kwietnia 2020, 13:58

autor: Paweł Woźniak

ESRB będzie informować o losowych mikrotransakcjach

ESRB, czyli organizacja zajmująca się przyznawaniem grom kategorii wiekowych na rynku amerykańskim oraz kanadyjskim, wprowadza nowe oznaczenie. Dzięki niemu gracze będą wiedzieć, czy dany tytuł zawiera jakiekolwiek formy losowych mikropłatności.

ESRB będzie informować o losowych mikrotransakcjach - ilustracja #1
ESRB wprowadza nowe oznaczenie.

Organizacja ESRB, przyznająca kategorie wiekowe produkcjom, które trafiają do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych oraz Kanadzie, poinformowała o wprowadzeniu dodatkowych oznaczeń na pudełkach oraz w serwisach typu Steam czy PS Store, informujących graczy o tym, czy mikrotransakcje w danym tytule zawierają losowe elementy – ang. „In-Game Purchases (Includes Random Items)”.

Taką łatkę dostaną gry, w których można zakupić wszelkiego rodzaju lootboksy (skrzynki, paczki itp.), czy też te, które posiadają tzw. koła fortuny lub np. losowe nagrody za logowanie, przy których gracze nie wiedzą, jaki dokładnie otrzymają przedmiot. Tytuły z takim oznaczeniem mogą również dodatkowo zawierać zwykłe płatne elementy, takie jak skórki. Produkcje bez losowych mikrotransakcji nadal będą otrzymywać wyłącznie oznaczenie „In-Game Purchases”.

ESRB zdecydowało się na wprowadzenie nowego oznaczenia ze względu na chęć poszerzenia świadomości rodziców o mikrotransakcjach, którzy podobno zdają sobie sprawę z ich istnienia, ale nie wiedzą, że występują one np. pod postacią losowych elementów. Europejskim graczom pozostaje na razie czekać na ewentualną podobną decyzję PEGI, która zajmuje się przyznawaniem kategorii wiekowych na Starym Kontynencie.

Temat losowych płatnych elementów w grach powraca co jakiś czas. Jeszcze w styczniu tego roku angielska służba zdrowia ostrzegała, że narażają one dzieci na uzależnienie od hazardu. Natomiast w sierpniu zeszłego roku kilka firm zmieniło swoją politykę w kwestii lootboksów, co sprawiło, że część wydawców musiało przystać na nowe zasady. Dzięki nim gracze znają dokładne szanse wypadnięcia przedmiotu o konkretnej rzadkości w płatnych skrzynkach. Co więcej, wielu deweloperów po prostu rezygnuje z tego typu mikropłatności. Nie ma ich m.in. w Call of Duty: Warzone, Rocket League czy też Valorant.