autor: Łukasz Szliselman
Mikrotransakcje w Two Worlds II – za kilka dolarów kup ulepszenia broni lub trochę złota
Mikrotransakcje przez niejednego uważane są za plagę dręczącą gry online, ale prawdziwy dramat zaczyna się, gdy wchodzą do produkcji stricte singleplayerowych. Wraz z najnowszą aktualizacją (i dodatkiem Call of the Tenebrae) Two Worlds II otrzymało wewnętrzny sklepik, w którym za prawdziwe pieniądze da się kupić przedmioty w grze.
Czy to wesoła wiadomość, czy nie, oceńcie sami. Właściciel i wydawca serii RPG Two Worlds (zapoczątkowanej przez polskie studio Reality Pump), firma TopWare Interactive, postanowił wprowadzić do Two Worlds II mikrotransakcje. Jak donosi jeden z fanów na forum Reddit, wraz z najnowszą aktualizacją, towarzyszącą rozszerzeniu Call of the Tenebrae, w menu głównym pojawił się sklepik, w którym za prawdziwe pieniądze można kupić takie rzeczy jak unikalne umiejętności dla poszczególnych klas postaci, modyfikatory broni, karty efektów czy mieszek z wirtualną gotówką.
Ponadto zablokowane zostały funkcje konsoli poleceń, które do tej pory umożliwiały graczom odrobinę nagiąć zasady zabawy, przywołać dowolny przedmiot lub chociażby podreperować swój budżet – a co, w końcu to gra singleplayerowa! Dodajmy, że narzędzie to nieraz było wykorzystywane do ominięcia błędów w grze, np. przywołania konia, gdy ten uparcie się na czymś zablokował, lub przedmiotu fabularnego, który z niewiadomych przyczyn zaginął w akcji. To dość szokująca zmiana, szczególnie dla fanów, którzy bawili się w Two Worlds II bez przeszkód od niemal siedmiu lat. Zobaczymy, jakie nowości przyniesie ze sobą kolejny dodatek, Shattered Embrace – data premiery nie została jeszcze ogłoszona.