Two Worlds II: Call of the Tenebrae
Drugie duże rozszerzenie do Two Worlds II, trzecioosobowej gry action RPG polskiego studia Reality Pump.
To jest dodatek do gry Two Worlds II.
producent: Reality Pump wydawca: TopWare Interactive / Zuxxez Strona oficjalna
Gry podobne do Two Worlds II: Call of the Tenebrae
Wiedźmin 3: Dziki Gon
The Elder Scrolls V: Skyrim
Risen 3: Władcy Tytanów
Call of the Tenebrae to tytuł drugiego oficjalnego dodatku fabularnego do wydanej w 2010 roku na platformie PC, X360 i PS3 gry Two Worlds II, będącej drugą odsłoną popularnego, rodzimego cyklu trzecioosobowych RPG akcji w realiach fantasy. Swoistą ciekawostkę stanowi fakt, że opisywane rozszerzenie ukazało się blisko sześć lat po premierze gry podstawowej i zaledwie kilka miesięcy po ogłoszeniu rozpoczęcia prac nad trzecią pełnoprawną częścią serii. Za powstanie dodatku odpowiadają twórcy serii z krakowskiego studia Reality Pump, które kilkanaście miesięcy wcześniej znajdowało się na krawędzi bankructwa, jednak dzięki współpracy z niemieckim koncernem TopWare Interactive udało mu się uniknąć upadku.
Fabuła
Akcja Call of the Tenebrae przenosi nas ponownie do fantastycznej krainy Antaloor, a podczas zabawy wcielamy się w znanego z gry podstawowej bohatera. Pewnego dnia otrzymuje on wiadomość od pół-kobiety pół-orka imieniem DarPha z prośbą o pomoc w rozwikłaniu zagadki tajemniczych porwań. Po przybyciu na miejsce, nasz protagonista jest świadkiem zabójstwa DarPha, dokonanego przez przedstawicieli nieznanej wcześniej, szczuropodobnej rasy określającej się mianem Wybrańców, którzy zaraz potem znikają w magicznym portalu. Chcąc dotrzymać danego słowa, bohater wyrusza tropem mrocznej, pradawnej tajemnicy oraz kontrolujących potężny rodzaj magii Wybrańców, których głównym celem okazuje się zniszczenie Antaloor na dobre.
Mechanika
Wraz z opisywanym rozszerzeniem otrzymujemy nie tylko całkiem nową kampanię fabularną, ale także atrakcyjną zawartość dodatkową. W trakcie naszej przygody odwiedzamy nowe, niedostępne wcześniej lokacje w krainie Antaloor: od mrocznych i majestatycznych lasów, poprzez ponure bagna, skaliste góry i urwiska, słoneczne łąki, aż po nieodwiedzane dotąd wioski, miasteczka i posępne, nawiedzone podziemia. Podczas zabawy zajmujemy się realizacją szeregu zróżnicowanych zadań głównych oraz pobocznych i spotykamy całą masę nowych postaci, które mogą okazać się zarówno naszymi sprzymierzeńcami, jak i śmiertelnymi wrogami. W grze nie zabrakło także szerokiego wachlarza niedostępnych wcześniej broni, pancerzy oraz modyfikujących ich właściwości kryształów. Ulepszono też system alchemii, wzbogacając go szeregiem nowych składników i eliksirów, dzięki którym możliwe stało się stosowanie całkiem nowych taktyk i strategii walki.
Tryby gry
Podobnie jak gra macierzysta, Two Worlds II: Call of the Tenebrae na platformie PC, X360 i PS3 oprócz typowej kampanii fabularnej oferuje także możliwość zmagań wieloosobowych na zupełnie nowych mapach. W porównaniu do „podstawki” nowością jest jednak wprowadzenie opcji zabawy w trybie kooperacji.
Kwestie techniczne
Jako że od premiery oryginalnego Two Worlds II do wydania nieniejszego dodatku upłynęło niemal sześć lat, niezbędnym stało się podrasowanie gry macierzystej pod względem technicznym. Dlatego też integralną częścią rozszerzenia Call of the Tenebrae na platformie PC, X360 i PS3 stała się obszerna aktualizacja silnika graficznego Grace, poprawiająca wygląd interfejsu oraz szczegółowość świata i modeli postaci, dzięki czemu mimo upływu lat kraina Antaloor zyskała nowy, odświeżony wygląd. Na potrzeby dodatku opracowano też zupełnie nową, godzinną ścieżkę muzyczną oraz ulepszone efekty dźwiękowe.
Ostatnia modyfikacja 30 marca 2016
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet Liczba graczy: 1-2
Ocena użytkowników: 8,2 / 10 na podstawie 25 głosów czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą: 8,8 / 10 na podstawie 49 głosów czytelników.
Klasyfikacja PEGI Two Worlds II: Call of the Tenebrae
Two Worlds II: Call of the Tenebrae Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core 2 Duo 2.6 GHz
- 4 GB RAM
- karta grafiki 512 MB GeForce 8800 GT lub lepsza
- 8 GB HDD
- Windows Vista/7/8
- Zalecane:
- Intel Core i5 3.0 GHz
- 8 GB RAM
- karta grafiki 512 MB GeForce 8800 GT lub lepsza
- 8 GB HDD
- Windows 7/8/8.1/10