Riot zmienia ceny w LoL-u, Valorancie i innych grach. W Polsce na korzyść graczy
Twórcy League of Legends i Valorant ogłosili zmiany w koszcie wirtualnych walut. Firma chce w ten sposób ograniczyć działalność nieuczciwych pośredników.
Firma Riot Games ogłosiła zmiany w cenach wirtualnych walut w League of Legends, Teamfight Tactics, Valorant, Legends of Runeterra i Wild Rift. Korekta wejdzie w życie 18 września, i jak podkreślają twórcy, wynika ona ze zmian sytuacji gospodarczej w różnych regionach świata.
W wyniku globalnych zmian gospodarczych musimy dostosować nasze ceny, aby uwzględniały kursy wymiany i lokalne warunki ekonomiczne. W tej aktualizacji wprowadzimy zmiany, które obejmą wszystkie pięć gier i większość regionów. W części z nich zmiany się nie pojawią, a w innych ceny wzrosną lub spadną, aby lepiej odzwierciedlać różnice pomiędzy regionami – czytamy na oficjalnej stronie studia.
Polscy gracze mają powody do zadowolenia, ponieważ zmiany wpłyną korzystnie na ceny wirtualnych walut w naszym kraju. Tak prezentują się obniżki w poszczególnych produkcjach:
- League of Legends i Teamfight Tactics: -4%
- Legends of Runeterra i Valorant: -6%
Nie wszyscy gracze będą mieli tyle szczęścia. Część z nich zmierzy się bowiem z podwyżkami przekraczającymi 50%. W najgorszej sytuacji będą fani League of Legends i Teamfight Tactics mieszkający w Ukrainie. Koszt wirtualnej waluty wzrośnie tam aż o 73%.
Deweloperzy tłumaczą, że duże różnice w cenach przyciągnęły „pośredników, którzy je wykorzystują za pomocą VPN-ów i transferów serwerowych, aby kupować waluty po niższej cenie w jednym regionie i sprzedawać je z zyskiem w innym”.
Wiemy, że te zmiany są szczególnie trudne dla graczy w regionach z największymi podwyżkami i sami nie jesteśmy tym zachwyceni. Prawda jest jednak taka, że korekty są potrzebne, aby walczyć z manipulacjami systemu, które obserwujemy, oraz zapewnić wszystkim równe szanse w grze – dodali twórcy.