Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 listopada 2015, 12:51

autor: Kamil Zwijacz

Na Steamie otworzono pierwszy sklep z wirtualnymi przedmiotami

Facepunch Studios, zespół odpowiedzialny za popularną survivalową produkcję Rust, otworzył na Steamie sklepik z rozmaitymi wirtualnymi przedmiotami do wykorzystania w grze. Jest to pierwsza tego typu inicjatywa, która ma ułatwić życie deweloperom wykorzystującym w swoich tytułach mikropłatności.

Sklepy z przedmiotami na Steamie:
  • Nowa inicjatywa Valve, ułatwiająca deweloperom sprzedawanie dodatkowych elementów w ramach mikropłatności
  • Pierwszą grą wykorzystującą system jest Rust od Facepunch Studios

Platforma Steam cały czas rozwijana jest o kolejne elementy. W ostatnich miesiącach doczekaliśmy się m.in. uproszczonego systemu zwracania zakupionych gier i dodatków, nieco wcześniej zaprezentowano płatne mody, ale akurat ten pomysł się nie sprawdził i szybko z niego zrezygnowano. Valve udostępniło również możliwość strumieniowania rozgrywki, wprowadziło kuratorów i zmieniło sposób rekomendacji itd. Natomiast dziś informujemy, że wewnątrz Steama uruchomiono pierwszy sklep z wirtualnymi przedmiotami. Otworzyła go ekipa Facepunch Studios, odpowiedzialna za popularną survivalową produkcję Rust. Deweloper sprzedaje różne kosmetyczne elementy pokroju skórek dla broni i ubrań (buty, czapki, koszulki, bluzy itd.), które możemy wykorzystać w grze.

Twórcy Rust sprzedają na Steamie nie tylko gry, ale także różne wirtualne przedmioty. - Na Steamie otworzono pierwszy sklep z wirtualnymi przedmiotami - wiadomość - 2015-11-05
Twórcy Rust sprzedają na Steamie nie tylko gry, ale także różne wirtualne przedmioty.
Na Steamie otworzono pierwszy sklep z wirtualnymi przedmiotami - ilustracja #2

Rust to kolejna produkcja autorów popularnego Garry’s Mod. Gra należy do modnego ostatnio gatunku survival. Podczas rozgrywki trafiamy do dużego, otwartego świata, w którym musimy utrzymać się przy życiu. By tego dokonać trzeba zadbać o schronienie, pożywienie, broń itd. Oprócz single playera, produkcja umożliwia także zmagania w multiplayerze. Obecnie Rust dostępne jest w ramach wczesnego dostępu.

Sklep działa w podobny sposób, jak znany nam doskonale Rynek Społeczności, jednak sprzedawane są w nim przedmioty w cenie ustalonej przez samo studio. Wyjaśniono także, że rozwiązanie to nie różni się w wielkim stopniu od zwykłych mikropłatności dostępnych w niektórych grach, ale znacznie ułatwia deweloperom zadanie, gdyż zazwyczaj to oni muszą się zatroszczyć o odpowiedni system, a teraz mają go podanego na tacy. Zdradzono również, że twórcy gier będą mogli współpracować z fanami, sprzedając stworzone przez nich elementy i dzieląc się później zyskami.

Obecnie sklepik jest zwykłą ciekawostką, ale kto wie, jak sytuacja rozwinie się w przyszłości. Niewykluczone, że do sprzedaży trafią bardziej zaawansowane elementy, a nawet duże mody. Poza tym tego typu ułatwienie może zachęcić jeszcze więcej deweloperów do wdrażania w swoich produkcjach mikropłatności. Czas pokaże, co z tego wyniknie.