Mikropłatności w Grand Theft Auto Online i strona techniczna Grand Theft Auto V na PC
Pliki Grand Theft Auto V stały się źródłem kolejnych rewelacji. Pierwsza dotyczy przypuszczalnego zawarcia mikrotransakcji w Grand Theft Auto Online. Druga ma związek z pecetową wersją Grand Theft Auto V i ujawnia potencjalne technologie oraz efekty, które wykorzysta edycja na „blaszaki”.
Dociekliwi gracze wyciągnęli kolejne interesujące wnioski na podstawie plików składających się na Grand Theft Auto V. Jeden dotyczy Grand Theft Auto Online i potencjalnego umieszczenia mikrotransakcji w tym tytule, pozwalających uzyskać zastrzyk wirtualnej gotówki za prawdziwe pieniądze. Z kolei drugie odkrycie ma związek z domniemaną pecetową edycją GTA V i daje pogląd na temat warstwy technicznej tej wersji, wymieniając efekty i technologie, które mielibyśmy w niej uświadczyć (np. wsparcie dla DirectX 11 i 64-bitowej pamięci).
Mikrotransakcje w GTA Online
Pierwsze spośród wymienionych wyżej rewelacji zawdzięczamy jednemu z użytkowników serwisu Reddit. Uzyskał on dostęp do pliku .xml związanego ze sklepem, który można odwiedzić z poziomu menu gry (choć na tę chwilę nie ma w nim żadnej zawartości). Wśród linijek tekstu znalazła się wzmianka o bonusie nazwanym „kartami pieniężnymi” (ang. „cash cards”) i jego krótki opis:
”Tym miastem rządzą pieniądze. Rozwiąż swoje problemy finansowe i zdobądź to, czego chcesz, w Los Santos i Hrabstwie Blaine, kupując paczki pieniężne dla Grand Theft Auto Online. Cała nabyta gotówka automatycznie trafia na konto bankowe Twojej postaci.”
Karty miałyby występować w czterech wariantach, oferując zastrzyk gotówki w wysokości 100 tysięcy, 200 tysięcy, 500 tysięcy lub 1,25 miliona wirtualnych dolarów. Rzecz jasna, wszystko to nie jest równoznaczne oficjalnemu wprowadzeniu mikropłatności do dzieła studia Rockstar North; równie dobrze może to być jakiegoś rodzaju mechanizm testowy. O tym, czym rzeczywiście mają być „karty pieniężne”, przekonamy się po uruchomieniu serwerów Grand Theft Auto Online – nastąpi to 1 października.
Oprawa graficzna GTA V na PC
Z kolei inny użytkownik tego samego serwisu pogrzebał w plikach Grand Theft Auto V w wersji na PlayStation 3. Trafił w ten sposób na changelog, wymieniający błędy wykryte podczas testowania gry. Umieszczone tam wpisy w wielu miejscach odnoszą się do warstwy technicznej i według wszelkiego prawdopodobieństwa dotyczą pecetowego wydania omawianej gry. Wiele z nich posiada bowiem oznaczenie „[PC]”.
Changelog zawiera wzmianki o wykorzystaniu chociażby DirectX 11, tak jak miało to wcześniej miejsce w komputerowych odsłonach Max Payne 3 i L.A. Noire. GTA V na „blaszakach” miałoby także otrzymać wsparcie dla 64-bitowej pamięci. Co więcej, rejestr zawiera opisy błędów związanych z efektem „bloom”, co może wskazywać na jego obfitsze wykorzystanie niż w edycjach konsolowych. Ponadto pecetową wersję miałyby cechować tekstury w wyższej rozdzielczości.