Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 lutego 2018, 18:10

ESRB zabiera stanowczy głos w sprawie mikropłatności i lootboksów

Organizacja ESRB przyglądała się tematowi mikropłatności (a co za tym idzie – również lootboksów) i postanowiła podjąć kroki mające na celu poinformowanie graczy o tym, czy dana produkcja zawiera tego typu elementy.

Lootboksy i mikropłatności w ostatnim czasie stały się tematem numerem jeden w branży gier wideo. Zagadnieniu przyglądają się nie tylko gracze, deweloperzy, wydawcy czy nawet politycy, lecz także ESRB, czyli amerykańsko-kanadyjska organizacja przyznająca kategorie wiekowe produkcjom, które trafiają do sprzedaży na tamtejszym rynku. Ta ostatnia zajęła oficjalne stanowisko w tej kontrowersyjnej sprawie i zdecydowała się na podjęcie kroków mających na celu poinformowanie graczy, czy pozycja, którą trzymają w ręku (lub oglądają w jednym ze sklepów z cyfrowymi wersjami gier) nie zawiera tego typu elementów.

Overwatch to jedna z wielu popularnych produkcji, w których znalazło się miejsce na mikrotransakcje. Będzie to również jeden z tytułów oznaczonych nowym symbolem wprowadzonym przez ESRB. - ESRB zabiera stanowczy głos w sprawie mikropłatności i lootboksów - wiadomość - 2018-02-27
Overwatch to jedna z wielu popularnych produkcji, w których znalazło się miejsce na mikrotransakcje. Będzie to również jeden z tytułów oznaczonych nowym symbolem wprowadzonym przez ESRB.

Jak poinformowano na twitterowym profilu ESRB, w niedługim czasie na okładkach oraz w miejscach pokroju Steama, PlayStation Store czy Sklepu Xbox Games, pojawi się nowy symbol – „In-game purchases”. Będą nim oznaczone wszystkie tytuły wyposażone w możliwość zakupu wirtualnych dóbr w zamian za prawdziwe pieniądze; mowa o walutach premium, lootboksach, bonusowych poziomach, skórkach, muzyce, subskrypcjach czy nawet przepustkach sezonowych oraz płatnych udogodnieniach (na przykład wyłączających reklamy).

ESRB przymierza się również do otwarcia serwisu informacyjnego ParentalTools.org. Jego zadaniem będzie nie tylko edukowanie w tym zakresie rodziców młodych graczy, nieświadomych istnienia tego typu elementów, lecz także oddanie do ich dyspozycji narzędzi pozwalających na zarządzanie czasem i pieniędzmi, jakie ich pociechy „inwestują” w gry wideo. Na tym jednak nie koniec – ESRB zamierza ulepszyć system oceniania gier wideo; w tym celu organizacja prowadzi rozmowy z wydawcami, deweloperami, graczami oraz rodzicami.

Nam, jako europejskim graczom, nie pozostaje nic innego, jak czekać na ewentualną odpowiedź PEGI; warto bowiem pamiętać, że obie organizacje często mówią jednym głosem (jak miało to miejsce na przykład wówczas, kiedy oznajmiły, że ich zdaniem lootboksy nie są hazardem).

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej