Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 stycznia 2018, 09:30

autor: Adrian Werner

Star Wars Battlefront 2 - sprzedaż poniżej oczekiwań. Wkrótce do gry powrócą mikropłatności

Firma Electronic Arts zdradziła, że gra Star Wars: Battlefront 2 rozeszła się w 7 milionach egzemplarzy. Wynik ten jest niższy niż prognozy wydawcy. Ponadto poinformowano, że mikropłatności powrócą do tej produkcji w najbliższych miesiącach.

Gra sprzedaje się dobrze, ale gorzej niż się spodziewano. - Star Wars Battlefront 2 - sprzedaż poniżej oczekiwań. Wkrótce do gry powrócą mikropłatności - wiadomość - 2018-02-01
Gra sprzedaje się dobrze, ale gorzej niż się spodziewano.
STAR WARS: BATTLEFRONT 2 W SKRÓCIE:
  1. Deweloperzy gry: EA DICE, EA Motive, Criterion
  2. Wydawca: Electronic Arts
  3. Gatunek: gra akcji
  4. Platformy: PC, XONE, PS4
  5. Data premiery: 17 listopada 2017 r.

Aktualizacja: początkowo podawano, że gra rozeszła się w 9 mln egzemplarzy. Ostatecznie okazało się, że liczba ta, pochodząca od dziennikarza magazynu Wall Street Journal, jest błędna.

Dzięki wypuszczonemu później dokumentowi z raportem finansowym Electronic Arts dowiedzieliśmy się, że w rzeczywistości na półki sklepowe powędrowało 7 milionów egzemplarzy gry.

Kontrowersje związane z lootboksami w Star Wars: Battlefront 2 były jedną z najgorętszych afer końcówki zeszłego roku na rynku gier. Dlatego ciekawiło nas, jak odbiło się to na wynikach sprzedaży. Teraz wreszcie otrzymaliśmy odpowiedź na to pytanie. Firma Electronic Arts poinformowała, że na półki sklepowe powędrowało 7 milionów egzemplarzy tego tytułu.

Liczba ta sama w sobie jest imponująca, ale w analogicznym okresie poprzednia odsłona serii, czyli Star Wars: Battlefront, osiągnęła 13 mln egzemplarzy. Kontynuacji nie udało się również osiągnąć wewnętrznych prognoz wydawcy, według których na półki sklepowe miało trafić 8 mln sztuk gry. Fakt, że przewidywania były niższe niż wyniki pierwszej części może oznaczać, że Electronic Arts spodziewało się negatywnej reakcji na agresywny system lootboksów i tylko nie doceniło jej skali.

Niższe niż oczekiwane wyniki sprzedaży Star Wars: Battlefront 2 z pewnością są rozczarowaniem dla wydawcy. Firma próbowała ratować sytuację wyłączając mikropłatności. Brak tego dodatkowego źródła przychodu zapewne również mocno negatywnie odbił się na zyskowności całego projektu.

Można by pomyśleć, że cała afera zmieni nastawienie włodarzy firmy, ale rzeczywistość jest inna. Szef finansowy Electronic Arts, Blake Jorgensen, w wywiadzie dla magazynu Wall Street Journal zdradził bowiem, że mikropłatności powrócą do gry w najbliższych miesiącach. Oczywiście, są sposoby na zaimplementowanie lootboksów tak, aby nie denerwowały większości graczy. Jako przykład wystarczy tu podać Overwatch, ale w przypadku Star Wars: Battlefront 2 reputacja projektu jest już tak zszargana, że wprowadzenie z powrotem jakichkolwiek mikropłatności najpewniej spotka się z bardzo negatywną reakcją.

Przypomnijmy, że Star Wars: Battlefront 2 ukazało się w listopadzie zeszłego roku, w wersjach na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4..

  1. Oficjalna strona gry
  2. Recenzja gry Star Wars: Battlefront II – blasterem w stopę
  3. Star Wars: Battlefront 2 – kompendium

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej