Informator zdradza, dlaczego Star Wars Battlefront 3 nie powstanie
Tom Henderson, znany informator, ujawnił, dlaczego firma Electronic Arts nie dała zielonego światła projektowi Star Wars: Battlefront 3. Problemem są wysokie koszty licencji Disneya.
- Studio DICE chciało rozpocząć prace nad Star Wars: Battlefront 3.
- Firma Electronic Arts nie zgodziła się na to z uwagi na drogie opłaty licencyjne dla Disneya.
Studio DICE chciało rozpocząć prace nad Star Wars: Battlefront 3, jednak firma Electronic Arts nie wyraziła na to zgody i projekt poszedł do kosza. Powodem, według znanego informatora Toma Hendersona, są wysokie koszty licencji, przez które gra musi sprzedać się o 20% lepiej niż tytuły, które reprezentują marki należące do samego EA, żeby się zwrócić.
Plotki o Star Wars: Battlefront 3 pojawiały się co jakiś czas. Możemy więc uznać, że coś było na rzeczy. Jednak według doniesień informatora, DICE ma pracować nad kolejną odsłoną serii Battlefield, która znajduje się w fazie prototypowania.
Według Hendersona powstanie trzeciej odsłony Battlefronta nie jest niemożliwe. Jednak z uwagi na to, że zespół opuściły osoby odpowiedzialne za Star Wars: Battlefront 2 (reżyser kreatywny Dennis Bränvall, designer rdzenia rozgrywki Christian Johannesé i główny designer bohaterów Guillaume Mroz), jest to mało prawdopodobne.
Dla wielu osób decyzja Electronic Arts może wydawać się bardzo dziwna. Star Wars: Battlefront 2 po wielu aktualizacjach jest cenione przez fanów serii. Na tyle, że swego czasu powstała petycja prosząca o DLC, za które gracze chcieli zapłacić. Gdy gra dostępna była za darmo w Epic Games Store, zagrało w nią 19 milionów użytkowników tej platformy, co pokazuje gigantyczny potencjał, który tkwi w tej marce.