Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Medieval II: Total War - poradnik do gry

Medieval II: Total War - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wojny i rozbudowa Imperium | Armia i wojny w Medieval II Total War poradnik Medieval II: Total War

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019

Znajdziecie tu informacje o tym jak grać, by stosunkowo szybko zwiększyć terytorium swojego imperium. Mam tu na myśli przede wszystkim działania taktyczne. O gospodarkę należy zadbać swoją drogą, zgodnie ze wskazówkami z wcześniejszych rozdziałów.

Pierwszym, co trzeba zrobić jest rozpoznanie najbliższej okolicy przy pomocy szpiega. Z reguły w pobliżu będzie kilka osad opanowanych przez buntowników. To one powinny być pierwszym łupem Waszego imperium. Z reguły już na początku gry do dyspozycji gracza oddana jest armia dowodzona przez jednego z członków rodu. Należy wybrać osadę z najsłabszym garnizonem i podbić ją siłą początkowej armii. Następnie zdobyć kolejne. Po przejęciu wszystkich zbuntowanych osad należy zadbać o rozwój swojego wątłego wciąż imperium.

Gdy to nastąpi należy zająć się rozbudową osad zgodnie ze wskazówkami znajdującymi się we wcześniejszych rozdziałach. Celem powinno być jak najszybsze wybudowanie fortecy. Gdy to nastąpi należy zwerbować armię w oparciu o jej możliwości i wskazówki z rozdziału jednostek. W międzyczasie rozpoznać należy kolejne cele dla ataku. Jest to niezbędne dla realizacji taktyki "rozpychania". Polega ona na tym, by nieustannie rozszerzać terytorium imperium. W pierwszej fazie realizacji, najlepiej w kierunku umożliwiającym likwidację wszelkiego zagrożenia. Chodzi o to, by jedna z granic imperium kończyła się na górach lub morzu. Pierwszym celem ataku powinny być miasta buntowników. Następnym najsłabsza z nacji. Kolejnym najsłabsza z dostępnych itd. W przypadku Hiszpanii przykładem tej taktyki będzie likwidacja prowincji portugalskiej na zachodzie Półwyspu Iberyjskiego i Maurów na południu, aż po Afrykę. Następnie Portugalczyków na zachodzie i kolejnych nacji. Pamiętać należy o tym, iż atakowane imperia muszą zostać zlikwidowane, co do żołnierza. Nie wolno zostawiać nawet jednej prowincji, chyba że będzie trudno dostępna. Jedyną receptą na szybki sukces w Medie 2 jest nieustanne atakowanie. Celem jest uniemożliwienie konkurencyjnym imperiom rozbudowy i jak najszybsze ograniczenie ich przychodów, kosztem zwiększenia swoich. Nic bowiem nie generuje tyle florinów co duża liczba miast.

ZASADY PROWADZENIA SKUTECZNYCH WOJEN

1) Od chwili opanowania pobliskich buntowniczych osad do chwili zaatakowania pierwszego imperium nie może minąć więcej niż 10 tur. Chodzi tu o to, by imperium to było nadal w bardzo początkowej fazie rozwoju.

2) Od zdobycia jednej osady, do zdobycia kolejnej osady nie powinno minąć więcej niż 5 tur. Jeśli miasta są od siebie oddalone, to należy przygotować szybką kampanię poprzez zdobycie odpowiednio dobrze położonego miasta lub zbudowanie blisko położonego fortu.

3) Przed rozpoczęciem ataku należy zwerbować przynajmniej dwie pełne armie (40). Mogą one prowadzić bądź dwa naprzemienne natarcia, bądź też dzielić się jednostkami. W takim przypadku osłabione wojska powinny zatrzymać się w zdobytych osadach i zregenerować siły, a świeże jednostki z drugiej armii kontynuować natarcie. W razie możliwości należy utworzyć 3 armie. Wtedy 2 będą mogły atakować, a trzecia będzie zabezpieczeniem i źródłem świeżych jednostek. Atakować można też i jedną armią. Starać się należy o to, by zawsze do dyspozycji była przynajmniej jedna armia.

4) Nie należy ani zajmować osady w stanie nietkniętym (górna opcja), ani też zabijać większości mieszkańców (opcja dolna). Najkorzystniejsze jest zniewolenie części mieszkańców i wysłanie ich do innych osad (opcja środkowa). Gwarantuje to szybki rozwój miast i zamków.

5) Po zdobyciu osady należy natychmiast uruchomić werbunek garnizonu miejskiego. Z reguły 6 jednostek miejskich i kilka frontowych zapewni spokój w zdobytej osadzie. Należy też możliwie najszybciej naprawić budynki odpowiedzialne za generowanie premii do porządku społecznego i zadowolenia mieszkańców.

6) Nie wolno zatrzymywać natarcia o ile atakowane imperium ma jeszcze w pobliżu niezdobyte prowincje. Stany osobowe można uzupełniać częściowo z drugiej armii, a częściowo z koszar zdobycznych fortec lub zamków. Wojnę należy zaplanować tak, by dostawy posiłków były bieżące. Innymi słowy, tuż za linia frontu musi znaleźć się forteca.

7) Po zlikwidowaniu całego imperium należy przegrupować armie, ustanowić garnizony miejskie i wybrać cel do kolejnego natarcia. Należy pamiętać o ciągłym wsparciu szpiegowskim i zmianie zamków na miasta, gdy staną się już bezużyteczne.

Po zastosowaniu się do powyższych zasad, Wasze imperium powinno rozrosnąć się w szybkim tempie. Musicie być jedynie konsekwentni.