Portugalia - Miasto (1) | Nacje w Medieval II Total War poradnik Medieval II: Total War
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Town Militia ( 14 ) - Jest to typowa jednostka miejska idealna do pilnowania porządku. Koszt utrzymania rzędu 125 florinów nie czyni jej jednak najlepszą z jednostek do garnizonu miejskiego. Tak czy siak produkuje się szybko, miło i przyjemnie. Na froncie będzie zwykłym mięsem armatnim.
Spear Militia ( 14 ) - Jest to jednostka minimalnie lepsza niż Town Militia. Dysponuje włóczniami, premią przeciwko kawalerii i mogą formować schiltrom. Do garnizonu miejskiego warto wybrać tańszą jednostkę. Na front są natomiast za słabi.
Crossbow Militia ( 7,5 ) - Jest to typowa jednostka miejska, wyposażona w kusze. Od biedy można ją ustawić na murach, bowiem dysponuje przyzwoitą siłą ataku (9). Dzięki niskiemu kosztowi utrzymania (100) idealnie sprawdza się jako typowa jednostka pilnująca porządku w mieście.
Swordsmen Militia (31) - Jest to jedna z najciekawszych jednostek Portugalczyków, którzy "dzielą" się z Hiszpanami. Można ją zwerbować po wybudowaniu Militia Drill Square. Dysponuje stosunkowo dobrą siłą ataku (11), solidną obroną (18), niskim kosztem werbunku (400) i utrzymania (100). Dzięki premiom do walki w lesie i śniegu potrafi być tanim i zarazem bardzo skutecznym wojskiem frontowym.
Pike Militia ( 10 ) - Jednostka ta specjalizuje się w walce z jazdą. Dzięki długim pikom bywa przydatna w blokowaniu wejścia do miasta lub zamku. Jest ona jednak zbyt słaba do walki na polu bitwy.
Jinetes ( 26,5 ) - Jest to lekka jednostka konna. Tworzą ją konni łucznicy. Idealna do zadań typu "uderz i wycofaj się". Aby móc ją zwerbować należy wybudować arenę.
Merchant Cavalry Militia ( 24 ) - Jest to średnia jednostka jazdy, której atutami są dobra obrona (15) i niski koszt rekrutacji (370). Wojska te są strażą ochroną kupców i można je werbować dopiero po wybudowaniu gildii kupców.