Święte Cesarstwo Rzymskie Narodu Niemieckiego - Zamek (1) | Nacje w Medieval II poradnik Medieval II: Total War
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Peasants ( 8 ) - Jest to jednostka sformowana z chłopów po podstawowym przeszkoleniu wojskowym. Słaba pod każdym względem.
Sergeant Spearmen ( 21 ) - Jest to jedna z podstawowych jednostek włóczniczych. Może formować schiltrom i dysponuje premią do walki z jazdą. Z racji niskiej siły ataku i obrony nie jest zbyt użyteczna.
Armoured Sergeants ( 26 ) - Jest to ulepszona wersja jednostki Sergeant Spearmen. Parametry są praktycznie identyczne. Różnicą jest silniejsza o 50% obrona. Zdecydowanie bardziej warto inwestować w tę jednostkę niż w jej pierwowzór.
Zwei Hander ( 31 ) - Jest to jedna z głównych jednostek piechoty tej nacji. Jej atutem jest koszt utrzymania (150). Niestety nie dysponuje zbyt dużą siłą ataku (14) i zdecydowanie zbyt małą obroną, by kandydować do miana ciężkiej piechoty (11). Fakt, iż staje się ona dostępna dopiero po wybudowaniu koszar najwyższego poziomu czyni tę jednostkę zupełnie bezużyteczną.
Dismounted Feudal Knights ( 37 ) - Jest to kolejna ze standardowych jednostek w Medie 2. Przyzwoita siła ataku (13). Duża liczebność oddziału (60) i bardzo solidna obrona (21) to atuty, dzięki którym tej piechoty używa gro nacji w Medie 2 i to przez większość rozgrywki. Można ją werbować po wybudowaniu fortecy. Jest to solidna jednostka frontowa, którą z czystym sumieniem mogę polecić zarówno do starć, jak i obrony twierdz.
Dismounted Imperial Knights ( 29 ) - Jest to dosyć dziwna jednostka, biorąc pod uwagę to, że staje się dostępna dopiero po wybudowaniu cytadeli, a jej parametry są gorsze niż jednostki Dismounted Feudal Knights. Siła ataku to zaledwie 9, a obrony 17. Trudno ocenić, czym kierowali się twórcy gry podczas tworzenia takiej jednostki. Jest zupełnie bezużyteczna.