Egipt - Miasto (2) | Nacje w Medieval II Total War poradnik Medieval II: Total War
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Arab Cavalry ( 26 ) - Jest to lekka jezda. Z racji niskiego ataku i szarży nie warta większej uwagi.
Mamluk Archers ( 27 ) - Jest to zrównoważona jednostka łuczników konnych, zdatna też do ataku konwencjonalnego (po 8). Jej cechą charakterystyczną jest duża obrona (15). Głównym przeznaczeniem tej jednostki jest atak ze strzelającego kręgu.
Catapult ( 50,5 ) - Jest to podstawowa jednostka oblężnicza. Przyzwoita siła rażenia przeciwko jednostkom, ale niska przeciwko budynkom (30). Atutem jest niski koszt utrzymania (150).
Trebuchet ( 80,5 ) - Jest to najsilniejsza z jednostek oblężniczych przed wdrożeniem prochu. Dysponuje bardzo dużą siłą rażenia przeciwko budynkom (90). Wadą jest wysoki koszt utrzymania (250).
Ballista ( 40,5 ) - Jest to broń oblężnicza specjalizująca się w likwidowaniu piechoty. Użycie, co najmniej 5 balist przeciwko armii, która musi podejść do jednostek gracza może skończyć się poważnym osłabieniem, co silniejszych oddziałów wroga.
Dhow ( 11 ) - Jest to lekki okręt wojenny, przydatny bardziej do celów transportowych niż wojennych. Jest on porównywalny do popularnego okrętu klasy Cog.
War Galley ( 25 ) - Jest to okręt wojenny średniej klasy. Idealny do zadań eskortowych względem okrętów klasy Dhow.