Anglia - Miasto (1) | Nacje w Medieval II Total War poradnik Medieval II: Total War
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Town Militia ( 14 ) - Jest to typowa jednostka miejska idealna do pilnowania porządku. Koszt utrzymania rzędu 125 florinów nie czyni jej jednak najlepszą z jednostek do garnizonu miejskiego. Tak czy siak produkuje się szybko, miło i przyjemnie. Na froncie będzie zwykłym mięsem armatnim.
Spear Militia ( 14 ) - Jest to jednostka minimalnie lepsza niż Town Militia. Dysponuje włóczniami, premią przeciwko kawalerii i mogą formować schiltrom. Do garnizonu miejskiego warto wybrać tańszą jednostkę. Na front są natomiast za słabi.
Archer Militia ( 5,5 ) - Jedna z najgorszych jednostek łuczniczych dostępnych w grze. Atutem jest niski koszt utrzymania. Z tego też powodu jednostka ta idealnie pasuje do garnizonów miejskich. Na froncie nie ma żadnych szans.
Bill Militia ( 18 ) - Jest to dobra jednostka na początkową fazę gry, gdy nie ma niczego lepszego. Jej atutem jest niski koszt utrzymania (100 florinów) i duża siła ataku. Niestety żołnierze ci są praktycznie bezbronni, co szybko kończy się ich masakrą. W dużych ilościach mogą jednak zmienić oblicze bitwy poprzez stworzenie wyłomu.
Heavy Bill Militia ( 30 ) - Jest to frontowa wersja jednostki Bill Milita. Duża siła ataku (15) i przyzwoita siła obrony (10) czyniłyby ją dobrą jednostką na początkową fazę gry. Niestety zwerbować ją można tylko po wybudowaniu koszarów najwyższego poziomu. Z racji niskiego kosztu utrzymania (150) jakąś opcją jest stworzenie rezerwowej armii składającej się z wojsk tego typu. Należy jednak pamiętać, iż nie dorówna ona regularnym wojskom frontowym.
Demi Lancers ( 33 ) - Jest to solidna jednostka konna. Dysponuje stosunkowo sporą siłą ataku (13). Maksymalną szarżą (8) i przyzwoitą obroną (12). Przy zdolności formowania klina (wedge), dobrym morale i dobrej prędkości można śmiało używać jej na froncie. Minusem jest jednak wysoki koszt utrzymania (250) i konieczność wybudowania akademii wojskowej.