Sycylia - Miasto (1) | Nacje w Medieval II poradnik Medieval II: Total War
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Italian Militia ( 19 ) - Jest to stosunkowo silna jednostka piechoty jak na jednostki, które można zwerbować w miastach już na samym początku gry. Z racji obrony o wysokości 9 można pokusić się nawet o użycie tej milicji na froncie.
Italian Spear Militia ( 23 ) - Jest to ulepszona wersja Italian Militia. Mimo nieco niższej siły ataku, dysponuje wysoką obroną (13) i premia do walki przeciwko jeździe. Może też formować schlitrom. Zdecydowanie nadaje się na jednostkę frontową w pierwszych fazach gry, a już z pewnością na jednostkę odpierającą szturmy.
Pavise Crossbowmen Militia ( 20 ) - Jest to kolejna interesująca jednostka miejska. Duża siła rażenia w dystansie (12) i całkiem przyzwoita obrona (10) czynią ją interesującą jednostką strzelecką. Szczególnie, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, iż kosztuje ona tylko 100 florinów na turę.
Halberd Militia ( 8 ) - Jest to jednostka wyposażona w długie halabardy. Specjalizuje się w walce z jednostkami konnymi. Ze względu na niskie parametry bojowe jej wartość na polu bitwy jest jednak znikoma.
Pike Militia ( 10 ) - Jest to ulepszona wersja jednostki Halberd Militia. Dysponuje ona minimalnie wyższą siłą ataku.
Cavalry Militia ( 28 ) - Jest to całkiem przyzwoita jednostka konna, którą od biedy można użyć nawet na polu bitwy. Niewielka siła ataku (8) rekompensowana jest dużą obroną (15) i niskim kosztem utrzymania (150). Aby móc ją zwerbować należy wybudować gildię kupców.