Wenecja - Zamek (2) | Nacje w Medieval II poradnik Medieval II: Total War
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Feudal Knights ( 32 ) - Niezbyt udana jednostka konna. Jedyna różnica względem Mailed Knights to wyższa o 2 oczka obrona i mniejsza podatność na rozkazy. Na dodatek jest droższa w werbunku. Nie warto tracić na nią florinów.
Mounted Sergeants ( 26 ) - Lekka jednostka konna. Siła ataku i obrony niższa od Mailed Knights. Nie jest też w stanie formować klina. Nie warto w nią inwestować.
Men At Arms ( 30 ) - Całkowicie bezużyteczna jednostka konna. Wysoka szarża (7) na nic zdaje się przy ataku 8. Trudno powiedzieć po co powstała, ale nie opłaca się w nią inwestować.
Stradiots ( 26 ) - Przeciętna lekka jazda. Atutem jest duża szybkość. Nie jest też bardzo droga. Niestety siła ataku i obrony to ledwie 10. Jeśli masz zamiar korzystać z bardzo szybkiej jazdy np. do dynamicznego okrążania wroga to będziesz zadowolony. Jeśli nie to odpuść sobie. Ciężka jazda jest może i trochę wolniejsza, ale znacznie skuteczniejsza.
Peasant Archers ( 5,5 ) - Jest to podstawowa jednostka łucznicza. Niska siła rażenia i niewielka siła obrony to cechy, które sprawiają, iż nie warto się nią interesować.
Peasant Crossbowmen ( 7,5 ) - Są to chłopi wyposażeni w kusze. Dysponują nieco wyższą siłą ataku niż łucznicy, ale tak czy siak nie należy się po nich spodziewać dużych osiągnięć na polu bitwy.
Venetian Archers ( 25 ) - Jest to jedna z lepszych jednostek łuczniczych w grze. Duża liczebność. Rozsądna siła ataku w dystansie (9) i dobra w zwarciu (11). Obrona na poziomie 13 i koszt utrzymania rzędu 150 florinów. Za te pieniądze nie znajdziecie niczego lepszego.