Egipt - Armie | Nacje w Medieval II Total War poradnik Medieval II: Total War
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
SUGEROWANA STRUKTURA PRZED WYBUDOWANIEM FORTECY:
8 x Saracen Militia ( 24 )
2 x Kurdish Javelinmen ( 29 )
6 x Arab Cavalry ( 26 )
2 x Desert Cavalry ( 19 )
2 x Desert Archers ( 13,5 )
Łączna siła armii: 471
Jak widać Egipt nie dysponuje w pierwszej fazie gry zbyt silnymi jednostkami. Oprzeć należy się na Saracen Militia, wspieranej zza pleców przez Kurdish Javelinmen. Po związaniu wroga w walce z Saracen Militia, wroga należy oskrzydlić i okrążyć przy pomocy Arab Cavalry. W międzyczasie wróg powinien być ostrzeliwany przez krążącą Desert Cavalry i Desert Archers.
SUGEROWANA STRUKTURA PRZED WYBUDOWANIEM FORTECY:
6 x Naffatun ( 34,5 )
2 x Dismounted Arab Cavalry ( 23 ) lub Tabardariyya ( 37 )
8 x Mamluks ( 31 )
4 x Mamluk Archers ( 27 )
Łączna siła armii: 609 - 637
Po wybudowaniu koszar adekwatnych do poziomu fortecy (Armoury) gracz otrzyma jedną z bardziej unikatowych jednostek w grze: Naffatun. Z racji tego, iż jest ona zabójcza na dystans, ale słaba w obronie, należy ją trzymać w drugim szeregu. W pierwszym ustawić Dismounted Arab Cavalry. To oni powinni przyjąć pierwsze uderzenie. Niestety często pełniąc rolę kamikadze. Nie należy się obawiać wcześniejszego ataku zarówno tymi jednostkami, jak i jazdą. To właśnie te oddziały powinny przystopować wroga i utrzymać go z dala od Naffatun. Ci powinni zaś otworzyć ogień do najsilniejszych oddziałów wroga. Przy 6 oddziałach, ostrzał będzie zabójczy. Gdy tylko będzie to możliwe należy zmniejszyć udział łuczników na korzyść Hashashimów. Można też rozważyć zwiększenie liczebności Tabardariyya kosztem Mamluks. Manewr ten wydatnie zwiększy siłę ofensywną armii.