Portugalia - Zamek (3) | Nacje w Medieval II Total War poradnik Medieval II: Total War
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Mounted Crossbowmen ( 18 ) - Jednostkę tę tworzą kusznicy jeżdżący na koniach. Jednostka ta nadaje się do ataku typu "uderz i wycofaj się" i ostrzału z kręgu.

Bombard ( 95,5 ) - Podstawowe działo prochowe. Jego głównym przeznaczeniem jest niszczenie umocnień i budynków. Zadaje też duże obrażenia oddziałom (55). Niestety jest bardzo niecelne.

Ribault ( 42 ) - Jest to doskonała machina oblężnicza służąca do eksterminacji piechoty. Największym atutem Ribaulta jest zdolność rażenia kilku celów jednocześnie. Polecam wypróbować jego możliwości korzystając z oddziału o liczebności na przykład 5 machin.

Grand Bombard ( 125,5 ) - Ulepszona wersja Bombarda. O 50% większa siła rażenia przeciwko budynkom, przy niewiele wyższym koszcie werbunku i takim samym utrzymania. Wymaga lepszego warsztatu oblężniczego, ale jest to inwestycja, która się opłaci.

Culverin ( 154,5 ) - Potężne działo o ogromnej sile rażenia względem budynków i umocnień (230). Niestety drogie w werbunku (800) i utrzymaniu (250).

Basilisk ( 204,5 ) - Najpotężniejsze z dostępnych dział. Ogromna siła rażenia względem budynków (330). Niestety i bardzo duży koszt werbunku (1080) oraz utrzymania (400)
