Węgry - Armie | Nacje w Medieval II Total War poradnik Medieval II: Total War
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
SUGEROWANA STRUKTURA PRZED WYBUDOWANIEM FORTECY:
10 x Croat Axemen ( 24 )
6 x Feudal Knights ( 32 )
4 x Hungarian Nobles ( 28,5 )
Łączna siła armii: 546
Największą bolączką Węgrów jest brak wytrzymałej piechoty. Początkowo walczyć możemy tylko Croat Axemen, którzy są piechotą szturmową. Będą oni doskonali do przełamywania linii wroga, ale nie wytrzymają starcia z zakutą w pancerze piechotą. Mankament ten nadrabia jazda i konni łucznicy o dużej wytrzymałości. Można tu przyjąć dwie taktyki. Pierwszą jest zmasowany atak topornikami z nastawieniem na ich stratę, przy jednoczesnych atakach z flanek jazdą i łucznikami w "strzelającym kręgu". Ma ona na celu zadanie wrogowi dużych strat i złamanie morale jego oddziałów. Kategorycznie nie należy tego próbować w przypadku ciężkiej piechoty. Można też próbować poświęcić część piechoty, a resztą okrążyć lub oskrzydlić wroga i nękać go jazdą oraz łucznikami. Pierwsza fala zostanie prawdopodobnie zlikwidowana, ale za to taktyka może poskutkować nawet na cięższą piechotę, bowiem będzie ona zmuszona do walki na kilka frontów z dużo silniejszą jednostką.
SUGEROWANA STRUKTURA PO WYBUDOWANIU FORTECY:
10 x Dismounted Feudal Knights ( 37 )
6 x Chivalric Knights ( 37 )
4 x Hungarian Nobles ( 28,5 )
Łączna siła armii: 706
Po wybudowaniu fortecy, Węgry są w stanie wystawić najsilniejszą armię w grze. Nie ma tu słabych punktów. Dla zwiększenia siły rażenia, Dismounted Feudal Knights można wymieszać z topornikami. Rycerze będą stopować wroga, a topornicy atakować ze skrzydła lub od tyłu razem z jazdą. Jak widzicie dalej proponuje Wam konnych łuczników. Dysponują oni mniejszą siłą ataku niż miejscy kusznicy, ale są za to dużo szybsi i wytrzymalsi.