Święte Cesarstwo Rzymskie Narodu Niemieckiego - Zamek (3) | Nacje w Medieval II poradnik Medieval II: Total War
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Peasant Crossbowmen ( 7,5 ) - Są to chłopi wyposażeni w kusze. Dysponują nieco wyższą siłą ataku niż łucznicy, ale tak czy siak nie należy się po nich spodziewać dużych osiągnięć na polu bitwy.

Pavise Crossbowmen ( 20 ) - Silna jednostka strzelecka, skuteczna nawet na długie dystanse. Nieskuteczna wręcz (6), ale zabójcza na dystans (12). Należy pamiętać, iż kusznicy strzelają wolniej niż łucznicy.

Mounted Crossbowmen ( 18 ) - Jednostkę tę tworzą kusznicy jeżdżący na koniach. Jednostka ta nadaje się do ataku typu "uderz i wycofaj się" i ostrzału z kręgu.

Bombard ( 95,5 ) - Podstawowe działo prochowe. Jego głównym przeznaczeniem jest niszczenie umocnień i budynków. Zadaje też duże obrażenia oddziałom (55). Niestety jest bardzo niecelne.

Grand Bombard ( 125,5 ) - Ulepszona wersja Bombarda. O 50% większa siła rażenia przeciwko budynkom, przy niewiele wyższym koszcie werbunku i takim samym utrzymania. Wymaga lepszego warsztatu oblężniczego, ale jest to inwestycja, która się opłaci.

Cannon ( 164,5 ) - Potężne działo o ogromnej sile rażenia względem budynków i umocnień (250). Niestety drogie w werbunku (870) i utrzymaniu (250).
