Ogólnie o budynkach | Podstawy Medieval II Total War poradnik Medieval II: Total War
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Budynki stanowią trzon gospodarki i administracji każdego imperium. W znakomitej większości budowle poszczególnych nacji powielają się i spełniają funkcje bądź takie same, bądź też bardzo podobne. W związku z ich nikłym urozmaiceniem zdecydowałem się nie opisywać każdego z osobna. Opis taki byłby, bowiem zwykłym przepisaniem tego, co pojawia się w oknie budynków, które jest nie tylko łatwo dostępne, ale i przejrzyste. Poniżej znajdziecie opisy grup budynków zgodne z tym, co znajduje się w oknie budynków. Szczegółowe informacje o budynkach wchodzących w skład grup znajdziecie natomiast w grze.
Opisując budowle przyjąłem podział na Miasto i Zamek. Ogólnie rzecz biorąc w mieście można budować przede wszystkim budynki generujące przychody i dające premię do porządku społecznego. Pamiętać należy też o tym, iż koszary miejskie werbują przeważnie jednostki porządkowe, o sile sporo mniejszej niż jednostki frontowe, które można werbować w zamkach. W miastach nie można werbować też silniejszych jednostek morskich i jednostek łuczniczych.