Portugalia - Zamek (2) | Nacje w Medieval II Total War poradnik Medieval II: Total War
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Mailed Knights ( 30 ) - Jest to standardowa jednostka konna dla większości nacji w Medie 2. Niezbyt duża siła ataku (10) rekompensowana jest przez przyzwoitą szarżę (6) i dobrą obronę (14). Dzięki temu, iż można ją zwerbować już na początku gry, jest ona najczęściej spotykaną jednostką konną na polach bitew.
Jinetes ( 26,5 ) - Jest to lekka jednostka konna. Tworzą ją konni łucznicy. Idealna do zadań typu "uderz i wycofaj się" lub ostrzału z kręgu.
Feudal Knights ( 32 ) - Niezbyt udana jednostka konna. Jedyna różnica względem Mailed Knights to wyższa o 2 oczka obrona i mniejsza podatność na rozkazy. Na dodatek jest droższa w werbunku. Nie warto tracić na nią florinów.
Portuguese Knights ( 34 ) - Kolejna niezbyt udana jednostka konna. Jej jedyny atut względem Mailed Knights to wyższa o 2 oczka obrona (wzmocniony pancerz) i maksymalna szarża (8).
Peasant Crossbowmen ( 7,5 ) - Są to chłopi wyposażeni w kusze. Dysponują nieco wyższą siłą ataku niż łucznicy, ale tak czy siak nie należy się po nich spodziewać dużych osiągnięć na polu bitwy.
Pavise Crossbowmen ( 20 ) - Silna jednostka strzelecka, skuteczna nawet na długie dystanse. Nieskuteczna wręcz (6), ale zabójcza na dystans (12). Należy pamiętać, iż kusznicy strzelają wolniej niż łucznicy.